***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
پرتاب موفقیت‌آمیز راکت موسس آمازون

پرتاب موفقیت‌آمیز راکت موسس آمازون
دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 12:42 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 6803 بازدید | 0 دیدگاه
پرتاب موفقیت‌آمیز راکت موسس آمازون
پرتاب موفقیت‌آمیز راکت موسس آمازون

شرکت های ثروتمند خصوصی وارد پروژه های پرتاب راکت و سفینه های فضایی شده اند تا انحصار چنین پرتاب هایی را از دست ناسا خارج کنند.

ثروتمندان بسیاری مانند الون ماسک موسس شرکت تسلا موتورز بخش زیادی از سرمایه خود را به پروژه های فضایی یا کارهای نوآورانه اختصاص می دهند. اکنون پس از موسس تسلاموتورز نوبت به «جف بزوس» موسس آمازون رسیده تا وارد چنین پروژه هایی شود.

در روزهای گذشته، اولین پرتاب موفقیت آمیز راکتی از مجموعه Blue Origin متعلق به بزوس صورت گرفت تا این کمپانی رسما به لیست شرکت های فضایی بپیوندد. این کمپانی در سال های گذشته، آزمایش هایی را بر موتور هیدروژنی مایع BE-۳ engine انجام داده و به مرور زمان این راکت برای پرتاب آماده شد. موتور این راکت با موفقیت توانست قدرت لازم برای پرتاب یک کپسول حمل خدمه را با سرعت ۳ ماخ (سرعت فرا صوت به سرعتی گفته می‌ شود که از سرعت صوت (۳۴۳ متر بر ثانیه) بیشتر باشد. واحد سرعت فراصوت «ماخ» است و به تعداد ضریب سرعت می‌ گویند مثلاً صدا یک ماخ سرعت دارد) و تا ارتفاع ۳۰۷,۰۰۰ پا (۹۳۵۷۳ متر) تامین کند.

این راکت همانند سایر راکت ها یا فضاپیماهایی که تاکنون پرتاب شده اند دارای نقص هایی بوده که کارشناسان امیدوارند به مرور رفع شود. این راکت همانند پروژه Falcon ۹ از قابلیت استفاده دوباره و مجدد برخوردار است اما در پرتاب اولیه به دلیل فقدان فشار در سیستم هیدرولیک قابل استفاده مجدد نخواهد بود.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون