***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024

در دل کویر
سه شنبه 17 دی 1387 - 20:04 | شاخه : | 4712 بازدید | 0 دیدگاه

نویسنده: گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران
گشت رصدی اول شهریور ماه 1386 با استقبال بی نظیر آماتورهای تهرانی که نشان از محبوبیت انجمن نجوم آماتوری ایران  در پایتخت دارد ،با حضور بیش از 7رصدگر در دل کویر و در کنار کاروانسرای تاریخی مرنجاب برگزار شد. در این برنامه گروه نجوم اراک هم قرار بود حضورداشته باشند که این مسئله نیز نشان از توجه گروههای نجومی پر افتخارمان در شهرستانها به تنها مرکز نجوم آماتوری کشور یعنی  انجمن نجوم آماتوری ایران دارد. البته  متاسفانه علیرغم استقبال مدیریت انجمن ، در آخرین لحظات مسئول محترم گروه جناب آقای مهندس ثامنی در تماس با انجمن از عدم ایجاد امکان حضور گروه خبر داده و ما از دیدن این دوستان عزیز و پر تلاش و همراهی آنان محروم شدیم که امید است شاهد رصدی مشترک با این دوستان در آینده نزدیک باشیم. پذیرش افراد در حالی بود که مسئولین دفتر انجمن برای جلوگیری از افت کیفی برنامه با حضور تعداد بیشتر افراد موافقت نکردند. این برنامه که یک رصد آزاد انجمن در پایان تابستان محسوب می شد با آموزشهای  ابتدایی  به  نفراتی که  برای  اولین  بار  زیر  سقف هتل  چندین هزار ستاره آسمان  قرار می گرفتند ، رصد اجرام غیر ستاره ای توسط افراد فعال گروه و عکاسی از اعماق آسمان با دوربنهای آنالوگ ودیجیتال آماتورهای ورزیده ،همراه بود. عکاسی از طلوع رویای مهر تابان در کنار استخر کاروانسرا و طبیعت گردی در دل تپه های شنی خاطرات شیرینی را برای حاضران ایجاد و برای رصدگران برنامه های قبلی تجدید خاطره ای بس سرور انگیز بود که شاید برخی خوانندگان این گزارش را به یاد روزهای شیرین همراهی با انجمن بیاندازد تا باز هم همه در کنار یکدیگر به این تلاش آسمانی بپردازند و انجمن از قدوم کلیه دوستان منجم استقبال می کند. این برنامه دو روزه که از پنجشنبه ظهر اغاز شده بود در غروبی زیبا در عصر جمعه دوم شهریور در جلوی درب انجمن در تهران خاتمه یافت. انسجام و همراهی افراد حاضر در این رصد ،ابراز لطفها وتشکر این دوستان از مدیریت و برگزار کنندگان پایان بخش این رصد دلپذیر بود.
برنامه از حیث آموزشی و تامین نظر این تعداد شرکت کننده که در قالب دو اتوبوس راهی منطقه آران وبیدگل کاشان و از آنجا به کویر مرنجاب سفر کرده بودند ، جایگاه  ویژه ای  داشت و در فرمهای  نظرسنجی این موارد منعکس گردیده بود.
انجمن با احترام به نظرات ارایه شده و سعی در گسترش این برنامه های کاربردی و عملی و تامین نظر مخاطبان خود ، تلاش خواهدکرد تا گشتهای رصدی بعدی به نحو مطلوب و تامین امکانات گسترده تر انجام پذیرد. به امید دیدار شما دوست رصدگر در برنامه رصدی بعدی.
بادرود وبدرود
 
سه نوجوان گروه و سه رصدگر موفق آینده
عزم سفر
بر فراز تپه ها
بسوی تپه های شنی
پرسش و پاسخ
راهنمایی و رصد
طلوع رویایی
طلوع با همراهان همیشگی
طلوع به همراه رصد گران
همه با هم


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون