***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
کشف سیاره‌ای در فاصله 13000 سال نوری

کشف سیاره‌ای در فاصله 13000 سال نوری
دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 18:30 | شاخه : | مترجم : مبین محمدی | 8408 بازدید | 0 دیدگاه
کشف سیاره‌ای در فاصله 13000 سال نوری
تلسکوپ اسپیتزر ناسا سیاره ای را با فاصله ۱۳,۰۰۰ سال نوری کشف کرد

تاکنون ناسا از تلسکوپ فضایی اسپیتزر برای کشف بسیاری از سیاره های فراخورشیدی بسیار دور استفاده کرده است. آخرین سیاره ای که ناسا با این تلسکوپ کشف کرده است یک غول گازی بوده که ۱۳,۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد و به عنوان یکی از دوردست ترین سیاره ها برای انسان شناخته شده است.

ناسا می خواهد تعیین کند که آیا سیاره ها در برآمدگی مرکزی کهکشان بیش تر قرار دارند یا بیش تر در مارپیچ منظومه شمسی هستند. برای پاسخ به این سوال دانشمندان از تلسکوپ اسپیتزر برای جستجوی سیارات فراخورشیدی و یک تلسکوپ زمینی با نام (Optical Gravitational Lensing Experiment (OGLE که در رصدخانه شیلی واقع شده است استفاده می کنند.

برای پیدا کردن سیارات فراخورشیدی دور مانند کشف اخیر دانشمندان از blips استفاده می کنند. زمانی که یک ستاره روبه روی ستاره دیگری قرار گیرد نور ستاره فاصله بیش تری را در لنز دارد. حال با استفاده از این روش دانشمندان می توانند سیاراتی که هزاران سال نوری دور هستند را بیابند که تاکنون موفق به کشف ۳۰ سیاره شده اند که دور دست ترین آن ها سیاره ای با فاصله ۲۵,۰۰۰ سال نوری بود. نظر شما درباره این خبر چیست؟

gooyait-slashgear



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون