***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
ژاپنی‌ها به ماه می‌روند

ژاپنی‌ها به ماه می‌روند
يكشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 23:00 | شاخه : | مترجم : علی رضاپور | 5951 بازدید | 0 دیدگاه
ژاپنی‌ها به ماه می‌روند
ژاپنی‌ها به ماه می‌روند

طبق خبر روزنامه ی ژاپنی Yomiuri Shimbun، ژاپن در صدد ترتیب دادن سفر به ماه می باشد. آژانس هوا و فضای ژاپن ادعا کرده است که تا سال ۲۰۱۸ ، یک ماموریت اکتشافی به ماه انجام خواهد شد.روز دوشنبه ۲۰ آوریل ۲۰۱۵ مصادف با ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، آژانس هوا و فضای ژاپن در یک مصاحبه ی عمومی به مردم کشورش مژده داد که شروع راه بی پایان دنیای فضا در ژاپن با پروژه ی بدون سرنشین سفر به ماه انجام می شود. همچنین سخنگوی این آژانس اذعان داشت که با موفقیت این پروژه، سفر به مریخ هم قطعی می شود.

آژانس هوا و فضای ژاپن ( Japan Aerospace Exploration Agency یا به اختصار JAXA ) شرح و جزئیات این پروژه ی ماه پیما را برای اعضای کابینه ی شورا و همچنین برای وزرای آموزش و پرورش، فناوری، علم و ورزش به طور کامل توضیح داد.

اگر این کشور موفق به انجام این پروژه ی ماه پیما شود، چهارمین کشوری خواهد بود که ماه را فتح کرده اند؛ اولین کشور که موفق به فتح ماه شد، روسیه و بعد از آن ایالات متحده ی آمریکا و در نهایت جمهوری چین بود.

یکی از مسئولین آژانس JAXA در این باره می گوید: این پروژه یک گام ابتدایی است و روش های زیادی وجود دارد که این پروژه را تکمیل کرده و توسعه دهیم.

طبق آخرین ویرایش روزنامه ی Yomiuri Shimbun، آژانس هوا و فضای ژاپن در آوریل ۲۰۱۸ پروژه ی نام برده شده را انجام خواهد داد. هزینه ی این عملیات تقریباً ۱۵ میلیارد ین (واحد پول ژاپن) که معادل ۱۲۶ میلیون دلار می باشد برآورد شده است.

آژانس JAXA برای انجام این ماه پیمایی، کاوشگری را طراحی کرده است که SLIM نام دارد. معنای فارسی آن «کاوشگر هوشمند برای تحقیق ماه» (Smart Lander for Investigating Moon) می باشد. روزنامه ی یاد شده در ادامه نوشت که وزارت علوم و تکنولوژی این کشور در سال آینده بودجه ی هنگفتی را به این پروژه اختصاص داده است. کاوشگر SLIM توسط راکت ژاپنی Epsilon منتقل می شود. از همه مهم تر این است که Epsilon با سوخت جامد حرکت می کند.

Yomiuri در انتها نوشت که این عملیات مقدمه ای است برای سفر به مریخ.

Phys - gooyait



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون