***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
فضانوردان چگونه آموزش می بینند؟

فضانوردان چگونه آموزش می بینند؟
يكشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 09:00 | شاخه : | مترجم : علی رضاپور | 12797 بازدید | 0 دیدگاه
فضانوردان چگونه آموزش می بینند؟
فضانوردان چگونه آموزش می بینند؟

شاید شما هم جز آن دسته افراد بوده اید که وقتی در سن کودکی از آن ها می پرسیدند «دوست دارید چه کاره شوید» پاسخ می دادند «فضانورد». فرایند آموزش یک فضانورد آن طور هم که فکر می کنید جالب نیست. داوطلبان فضانوردی باید مراحل سخت و طاقت فرسای فنی، سلامت و امنیت را پشت سر بگذارند تا بتوانند به طور منظم به وظایف خود عمل کنند. این مراحل آموزش ممکن است سال ها به طول انجامد تا یک فضانورد برای یک ماموریت شش تا هشت ماهه به فضا برود. آن ها همچنین باید در رباتیک، کامپیوتر و کنترل فضاپیما مهارت کامل داشته باشند. یکی از جالب ترین مراحل آموزشی، آموزش زبان روسی است. همانطور که ناسا در حال برنامه ریزی برای رفتن به سیارات دورتر می باشد، در فکر دسترسی به فناوری های جدیدی است که بوسیله ی آن بتوان انسان را به مدت بیشتری در فضا نگه داشت.

Immanuel Barshi، محقق فیزیولوژی ناسا در بخش تحقیقاتی Ames واقع در کالیفرنیا، در این باره می گوید: فضانوردان در ماموریت شاتل به مدت ۵ تا ۸ سال آموزش دیدند تا یک سفر ۱۰ تا ۱۴ روزه را انجام دهند.

بسیاری از محققان زیست شناس سازمان ناسا بر این باورند که سفر به فضا عوارض پیش بینی نشده ای را برای فضانوردان به دنبال دارد. داده های آماری پیش بینی می کنند که هر چه بیشتر در فضا بمانیم آسیب های جسمی و روانی بیشتر خواهد شد. چندی پیش هم خبر هایی حاکی از آسیب چشمی فضانوردان بر اثر سفر به فضا منتشر شده بود. در آینده قرار است انسان را به یک سفر سه ساله به مریخ بفرستیم. فضانوردان در این سفر در برابر شرایط میکرو گراویتی و اشعه های مضر بی دفاع خواهند بود. ما در صدد ایجاد فناوری هایی برای بهبود این امر هستیم.

فضانورد بودن آن طور هم که جالب به نظر می رسد نیست. فرض کنید که در یک محیط بسته هستید و فقط با چند نفر محدود ارتباط دارید؛ دور از خانواده و سیاره مادری. حالا فکر کنید که سه سال در این شرایط باشید. آموزش های طاقت فرسای چند ساله را هم فراموش نکنید. اکنون دوباره درباره ی فضانورد بودن فکر کنید.

همچنین آموزش های فضانوردی در دانشگاه Colorado واقع در Boulder نیز آموخته می شود. در این دوره های آموزشی امتحانات بسیاری از داوطلبان گرفته می شود که بهترین آن ها برگزیده خواهند شد.

Barshi در این باره اذعان داشته است: مهارت های فضانوردی به گونه ای است که اگر بطور مداوم تکرار نشود به فراموشی سپرده می شود. به همین خاطر تمرین مداوم به مدت چند سال بسیار خسته کننده است و اگر علاقه به این کار نباشد قطعا منصرف خواهید شد.

یک فضانورد باید بتواند چند کار را بطور هم زمان انجام دهد. به عنوان مثال کد ۸۶۷۵۳۰۹ را با دقت و سرعت در سیستم فضاپیما وارد کند و از سویی دیگر بتواند با مرکز فضایی ارتباط برقرار کند. مطالعات و تحقیقات انجام شده درباره ی این مقوله می تواند بر امنیت فضانوردان بسیار موثر واقع شود. فعلا تکنولوژی انسان به حدی نیست که بتوان یک انسان را به مریخ فرستاد. پیشرفت در علوم فضایی نیازمند پیشرفت در علم انرژی هسته ای، علم فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نساجی، الکترونیک ،مکانیک و… می باشد.

ناسا راهی طولانی تا ارسال انسان به مریخ خواهد داشت که این راه بدون یاری علاقمندان به فضا، پیموده نخواهد شد.

gooyait - NASA



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون