***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
»
»
»
گام‌های آسمانی 94 - برنامه‌های انجمن در سال نو

گام‌های آسمانی 94 - برنامه‌های انجمن در سال نو
يكشنبه 16 فروردین 1394 - 09:00 | شاخه : | نويسنده : روابط عمومی | 13724 بازدید | 0 دیدگاه
گام‌های آسمانی 94 - برنامه‌های انجمن در سال نو

"به نام خدا"

سالها از پی هم می گذرند و برنامه های ترویجی، نه تنها از سوی انجمن نجوم آماتوری ایران بلکه توسط برخی گروههای فعال، در نقاط مختلف کشور به اجرا در می آیند تا شادابی، تحرک و حرکتهای نو را از افراد علاقه مند جدید الورود به این عرصه شاهد باشند، مسلم آنکه گاها مشکلات اقتصادی واجتماعی ذهن خلاق جوانان را مشغول وتوانمندی ایشان را در فعالیتهای جامعه کاهش می دهند، مزید بر آنکه حرکتهای تخریبی نابجا، حاشیه سازی های به ظاهر هدفمند و درگیر کردن افکار پویای نسل جوان و نوجوان کشور، به عدم طراوتی دامن زده است که فضاهای مجازی نیز آنرا تکمیل وامروزه عدم حضور فعال در برنامه های رصدی، نشستهای علمی ودیگر صحنه های زیبا و برنامه های پر محتوای طراحی شده منجمان آماتور کشورمان هستیم. حال اگر سراغی از تاثیرگذاران این اتفاق نامیمون بگیریم، صورت مسئله را خط خورده دیده و از ایشان در عرصه فعالیتهای علمی کشور کمتر خبری یافت  می شود.

انجمن نجوم آماتوری ایران، اما هنوز پس از حدود به 15 سال فعالیت رسمی مستمر، آهسته اما پیوسته در صدد طراوت بخشیدن به این جامعه کوچک علمی دارد و برنامه هایی را در هر سال به اجرا در آورده و به طبع آن در سال 94 نیز برنامه هایی را طراحی نموده است.

بدیهی است روش اجرایی درسال 94 قدری تغییر یافته و ثبت نامها در کلاسها و رصدها، صورت گرفته و با رسیدن به حد نصاب هر کدام از برنامه های ذیل قابل اجرا خواهد گردید، کافی است ضمن تماس و دریافت اطلاعات لازم، اقدام به ثبت نام نموده ومنتظر دریافت پیامک برای شروع هر برنامه در تاریخ و ساعت مشخص باشند. برای برگزاری و حضورتان در همایشها نیز می توانید از طریق ارسال نظر و در خواست به سرویس پیامک انجمن، اجرای گردهماییهای علمی سالیانه را ممکن نمایید.

 

*رصد های قابل اجرا در سال 94

1-شب رصدی ویژه هفته جهانی ستاره شناسی                  پنجشنبه 27 فروردین 94

2-گشت نجومی ویژه آشنایی با اجرام اعماق آسمان            پنجشنبه 31 اردیبهشت 94

3-شب رصدی آموزش رویت هلال ماه                             پنجشنبه 28 خرداد 94

4- گشت رصدی آموزشی دوره های ترم بهار 94                پنجشنبه 25 تیر94

5-شب نجومی ویژه رصد بارش شهابی پرساووشی               پنجشنبه 22 امرداد 94

6- گشت رصدی وداع با آسمان تابستان                           پنجشنبه 26 شهریور94

7-شب رصدی به استقبال پائیز(بهار علم وتریبت)               پنجشنبه 23 مهر 94

8-شب رصدی ویژه بارش مشهور اسدی                          پنجشنبه 28  آبان  94

9- گشت نجومی ویژه یلدا(به استقبال سال نو مسیحی)       پنجشنبه 26 آذر94

10-شب نجومی آشنایی با اجرام اعماق زمستان                پنجشنبه 24 دیماه 94

11-گشت رصدی به مقصد کویر مصر (3روزه)                  چهارشنبه 21 بهمن 94

12-شب نجومی وداع با آسمان سال 94                          پنجشنبه 20 اسفند 94

 

کافی است شب رصدی مورد علاقه خود را انتخاب و برای ثبت نام با ما تماس بگیرید. هر برنامه، در صورت رسیدن به حد نصاب، در زمان اعلام شده اجرا خواهد شد. ساعت حرکت برای برنامه های رصدی در تابستان 3 عصر ودر زمستان 2 بعداز ظهر می باشد. تلفن ثبت نام: 02166922627

کلیه دورهای نجوم مقدماتی، نجوم رصدی، عکاسی نجومی، نجوم محاسباتی، نرم افزارهای نجومی، نجوم رادیویی،آموزش نجوم به زبان انگلیسی، عکاسی پیشرفته، وکارگاههای رویت هلال وساخت تلسکوپ در همه فصول سال 94 بویژه در تابستان، طی روزهای شنبه تا چهار شنبه از ساعت 5 تا 7 عصر( نیمه اول سال) و4تا6 بعداز ظهر( نیمه دوم سال) ارایه می شود.

دوره مورد علاقه خودرا لطفا انتخاب و طی تماس با دفتر انجمن، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. هر کلاس با رسیدن به حد نصاب آغاز خواهد شد. یادتان باشد کلیه خدمات دریافت اطلاعات، ثبت نام وسایر مراحل غیر حضوری بوده واز طریق وبگاه انجمن یا تماس تلفنی امکان پذیر خواهد بود. با ما لطفا تماس بگیرید.02166922627

*همایشهای علمی

1- گردهمایی منجمان آماتور ویژه روز وهفته جهانی ستاره شناسی           شنبه 5 اردیبهشت 94

2-همایش علمی بزرگداشت ابوریحان بیرونی همراه با اجرای برنامه های ترویجی عمومی با نگاه به طرح روز ملی نجوم در ایران)                                                               پنجشنبه 12 اردیبهشت 94

3- نشست علمی نجوم ویژه دانش آموزان ودانشجویان                          دوشنبه 30 آذر 94

4-گردهمایی علمی ویژه بزرگداشت حکیم طوسی با معرفی منجم آماتور وگروه نمونه نجوم کشور درسال 94 همراه با معرفی کتاب وانتشاراتی برتر سال                           چهارشنبه 5 اسفند 94

 

اجرای برنامه های ترویجی نجومی در مناسبتهای مختلف از جمله روز و هفته جهانی ستاره شناسی در بوستانها و فضاهای عمومی و یا اختصاصی دانشگاهها ومراکز آموزشی، در سال جدید دنبال خواهد شد.

 

در سال 94 تمایل داریم تا شما از طریق پیامک علاقه مندی خود را برای حضور در هریک از برنامه ها با بیشترین مخاطب مورد اجرا قرار گیرد.

شماره سرویس پیامک انجمن 30005906922627  می باشد. 
ضمن آنکه همکاری با رسانه های علاقه مند به اطلاع رسانی در مورد دانش کهن وجذاب ستاره شناسی، در طی سال و مطابق سنوات گذشته، همکاری خواهد شد و به سئوالات علاقه مندان در این زمینه بصورت تلفنی رایانامه، پاسخگویی خواهد شد.

مدارس و دانشگاههایی که تمایل به اجرای دوره های آموزشی و یا شبهای رصدی کویر داشته باشند، می توانند با دفتر انجمن مرتبط و ضمن ارسال در خواست خود، با تنظیم تفاهم نامه لازم، نسبت به اجرایی شدن برنامه طبق ظوابط ایشان اقدام نمایند.

info@iaas.ir

لینک برنامه ها در:
خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایسنا

روزنامه خراسان



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون