*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی

مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی
شنبه 18 بهمن 1393 - 14:50 | شاخه : | منبع : ايسنا | 18584 بازدید | 0 دیدگاه
مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی

در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی

رصدگر آماتور و گروه برتر رویت هلال کشور تقدیر می شوند

انجمن نجوم آماتوری ایران در ویژه برنامه سه روزه بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در اسفند ماه از پژوهشگران، رصدگران و گروه های رصدی برتر هلال ماه تقدیر می کند.

به گزارش ایسنا، در نخستین روز این برنامه ها که از پنجم تا هفتم اسفندماه در تهران برگزار می شود، همایش علمی حکیم طوسی با سخنرانی های علمی پیرامون شخصیت این دانشمند بزرگ ایرانی برپا خواهد شد.

تقدیر از پژوهشگران و رصدگرهای آماتور، معرفی گروه هلال برتر کشور در سال 93 و بررسی پیدایی و سیر تقویم هجری خورشیدی از دیگر برنامه های روز اول این مراسم است.

ستاره شناسی، استخراج تقویم های هجری شمسی، هجری قمری و میلادی، تجارب رصدی و ثبت رکورد در زمینه رویت هلال از جمله کارگاه های آموزشی است که در روز دوم این برنامه به اجرا درمی آید.

شب رصدی در کویر ایران با هدف آموزش رصد اجرام آسمانی برای شیفتگان مطالعات کاربردی اختر شناسی برنامه روز سوم این مراسم است که با حضور کارشناسان توانمند و تنی چند از استادان نجوم برگزار خواهد شد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون