***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
حفر کردن قطب جنوبی ماه در سال 2024

حفر کردن قطب جنوبی ماه در سال 2024
چهارشنبه 19 آذر 1393 - 00:06 | شاخه : | مترجم : مهشید فرخی | 21317 بازدید | 0 دیدگاه
حفر کردن قطب جنوبی ماه در سال 2024
عکس: نمایی هنری از ماموریت ربات لانر که در حال فرودآمدن روی قطب جنوب ماه میباشد اعتبار: تلوزیون راوکات / ماموریت لانر1

ماموریت رباتیک لانر(قمری) برای نفوذ به اعماق سطح ماه، یک بودجه اختصاصی جداگانه دارد که به دو منظور انجام میشود: پیشبرد تحقیقات در مورد منظومه شمسی و نیز الهام بخشیدن به نسلهای آینده برای تلاش بیشتر در مورد اکتشافات علوم فضایی.

طبق گفته بنیانگذار پروژه، اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود ماموریت لانر1 در سال 2024، حداقل 65 پا(20متر) از سطح قطب جنوبی ماه را حفر خواهد کرد که ممکن است این مقدار به 330 پا(100متر) نیز برسد. این فضا پیما به جمع آوری نمونه هایی، که چگونگی شکل گیری زمین و ماه را مشخص میکند خواهد پرداخت (این فضاپیما، این کار را به خوبی یک فضاپیمای سرنشین دار که در آن منطقه استقرار یافته است انجام خواهد داد).

طبق صحبت نماینده پروژه، رفتن به اعماق ماه، دید جدیدی به دانشمندان از سنگهای آغازین و بکری که از ازل در برابر پرتوهای کیهانی و برخوردهای شهاب سنگ ها در امان بوده اند، خواهد داد.

بنیانگذار این پروژه آقای دیوید آیرن طبق بیانیه ای اعلام کرد، ماموریت لانر 1 کمک بزرگی در زمینه فهمیدن منشاء سیاره ما و ماه خواهد کرد و به نسلهای آینده نوید یادگیری بیشتر درباره فضا، علم و مهندسی خواهد داد، همانطور که ماموریت فرود به ماه آپولو برای نسل من نویدبخش بود.

طبق گفته کارمندان پروژه، زمانی که ماموریت لانر بدون سرنشین بصورت رسمی در عصر روز 5شنبه (18 نوامبر) اعلام شد، 7 سال از کارکردن روی این پروژه میگذشت.

بنیانگذار پروژه گفت، مردم میتوانند برای برای سهیم شدن در انجام این پروژه جعبه حافظه های دیجیتالی بخرند، با این کار میتوانند شانس همکاری در ارسال و دفن کردن کپسول زمان در قطب جنوبی ماه توسط ماموریت لانر 1 را داشته باشند. این کپسول شامل ویدئویی از زندگی روی زمین، تاریخچه زندگی بشر و انسانیت میباشد.

فروش این جعبه حافظه های دیجیتالی برای سالها ادامه خواهد داشت، درواقع این کار یک مشارکت بین المللی در سطح گسترده میباشد. تحقیقات بازار نشان میدهد یک درصد از مردم در سراسر جهان استطاعت خرید این جعبه ها را دارند و میتوانند هر کدام یک جعبه بخرند که این تعداد معادل 4.7 میلیارد دلار خواهد شد.

هرگونه پول مازادی که از فروش این جعبه ها بدست بیاید به صندوق خیریه ای که برای تامین بودجه فعالیتها و اکتشافات علم فضا وقف شده است اختصاص داده خواهد شد.

این ماموریت با همکاری چند سازمان دیگر از جمله شورای تسهیلات علم و صنعت انگلستان (RAL Space)، دانشگاه کالج لندن، دانشگاه آزاد انگلستان و موسسه آموزشی لندن صورت گرفته است.

 

مترجم : مهشید فرخی
مهشید فرخی از اعضای انجمن نجوم آماتوری ایران، در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده است و هم اکنون به عنوان مترجم و نویسنده با سایت این انجمن فعالیت می‌نماید.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون