***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
پاداش یافته های کاوشگر New Horizon

پاداش یافته های کاوشگر New Horizon
يكشنبه 4 آبان 1393 - 10:03 | شاخه : | مترجم : حمیدرضا خاکدوست | 13409 بازدید | 0 دیدگاه
پاداش یافته های  کاوشگر New Horizon
پاداش یافته های کاوشگر New Horizon

تعدادی از گزارشاتی که در این هفته در روند کاری ناسا می باشد

راهپیمایی فضایی قدرت

در طی راهپیمایی فضایی در تاریخ 15 اکتبر در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی – دومین راهپیمایی فضای در این هفته – هیئت اعزامی شماره 41 شامل مهندسین پرواز ، رید وایزمن و بری ویلمور از ناسا ، یک وسیله تنظیم کننده ولتاژ (رگولاتور) که جهت بازگردانی قدرت خروجی الکتریکی و رساندن به ظرفیت کامل می باشد را تعویض نمودند . این دو همچنین دوربین و تجهیزات تلویزیونی را که به عنوان بخشی از پیکربندی مجدد اصلی برای سازگاری اتصالات مکانیکی بین دو فضاپیمای جدید که برای استفاده توسط خدمه فضاپیمای تجاری در چند سال آینده می باشد را مجدد در مکان خود مستقر نمودند .

اولین پرتو فضای پیمای MAVEN

فضایپیمای MAVEN   ناسا که در تاریخ 21 سپتامبر به مدار مریخ وارد شد ، در حال تست نمودن ابزرآلات خود و همچنین ارسال دوباره داده های علمی " اولین پرتو " می باشد. این داده های ارسال شده  شامل اولین نمایش از توفان ذرات خورشیدی پر انرژی که توسط شراره های خورشیدی اخیر ایجاد شده  می باشد . همچنین این داده ها شامل عکسهای بی نظیر ماورای بنفشی می باشد که  از هیدروژنه و اکسیژن تاج خورشیدی در قسمت بالای اتمسفر خورشید گرفته شده است و نقشه کامل و جامع از ازن جو مریخی که تا کنون تهیه شده می باشد. MAVEN  در یک ماموریت اطلاعات زیادی در مورد تاریخ  اتمسفر و اقلیم سیارات سرخ کسب می نماید که تاریخ شروع  رسمی جمع آوری اطلاعات در اواسط نوامبر خواهد بود .

تلسکوپ هابل کهکشان بسیار دور دست را پیدا نموده است.

با کمک پدیده شناخته شده با عنوان " عدسی گرانشی" ، که همانند یک عدسی عظیم کیهانی عمل می کند ، تلسکوپ فضایی هابل ناسا ، یکی از دورترین کهکشانهایی که تا به حال دیده شده و حدود 13 میلیارد سال نوری از ما دورتر است را کشف نمود . یک کهکشان کم نور که به سالهای اولیه شکل گیری جهان اشاره دارد که به گفته ستاره شناسان ممکن است  بسیار شبیه به شکل گیری اولیه جهان باشد . پدیده لنز گرانشی زمانی اتفاق می افتد که گرانش خوشه های کهکشانی بزرگ نور را از پشت خوشه کهکشانی خم نموده و بزرگ نمایی نماید و سبب  شود که جسم آسمانی بیشتر قابلیت رویت باشد .

با استفاده از تیم تحقیقاتی کاوشگر New Horizon  و همچنین با استفاده از دورنمای تلسکوپ هابل ، سه شیئ متعلق به کمربندی کوییپر در حاشیه دوردست منظومه شمسی ما کشف گردید  که فضاپیمای New Horizon   بالقوه می تواند بعد از پروازهایش به سمت پلوتو در ماه ژولای 2015 آنها را ببیند . کمربند کوییپر یه دیواره عظیم بسیار کهن از بقایای گرد و غبار است که به دور منظومه شمسی ما می چرخد . اشیاء موجود در کمربند کوییپر به یک کلاس یگانه اشیاء از منظومه شمسی تعلق داشته که هرگز توسط هیچ فضاپیمایی دیده نشده است و حاوی سر نخهایی از منشاء منظومه شمسی ما می باشد .

فعالیتهای آتشفشانی ماه های اخیر در ماه

مدارگرد اکتشافی ماه LRO  متعلق به ناسا ، مدارک قوی مبنی بر فعالیت آتشفشانی در ماه را یافت نموده است که طی چندین میلیارد سال گذشته به تدریج کند شده و در نهایت متوقف شده است ، همانند آن چیزی که محققان به آن واقف بودند . فضاپیما نشانه ای از بقایای صخره ای معین را مشاهده نموده که تخمین زده می شود عمری در حدود 100 میلیون سال داشته باشد ، که این مشابه همان دوره زمانیست که دایناسورها در سطح زمین شایع بوده اند.تصور می شود که پیامد این یافته ها به فهم چگونگی گرم شدن درونی ماه کمک نماید

LRO   توسط مرکز پرواز فضایی گدارد که متعلق به هیئت مدیره ماموریت علمی ناسا می باشد اداره می شود .

شناسایی هوایی آتش سوزی

تحقیق ناسا بر روی سیستم های بدون سرنشین هوایی که عموما به هواپیماهای کنترل از راه دور اشاره دارد ، می تواند از خسارت  آتش سوزیهای میلیون دلاری جنگل جلوگیری نماید . مرکز تحقیقاتی لنگلی یک توافق نامه ای را با سرویس حیات وحش ایالت متحد امضاء نموده است که برای تست تجهیزات پرواز هواپیمای کنترل از راه دور توسط دوربینها و فرستنده ها می باشد و راهی جهت چک کردن آتش سوزی در پناهگاه ملی  حیات وحش  Great Dismal Swamp    در مرز ویرجینیا – کارولینای شمالی می باشد . این تحقیق بخشی از ماموریت تحقیقاتی هوانوردی UAS  می باشد که در پروژه سیستم فضایی هابل ادغام گردیده است .

تاریخ : 17 اکتبر 2014

لینک

http://www.nasa.gov/content/this-week-nasa-october-17-2014/#.VEpuxmeSw-E

مترجم : حمیدرضا خاکدوست
عضو انجمن نجوم آماتوری ایران- مهندس شیمی


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون