***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
ویترین محصولات جدید (بخش اول)

ویترین محصولات جدید (بخش اول)
سه شنبه 22 مهر 1393 - 15:29 | شاخه : | مترجم : مونا کریمی نژاد | 10835 بازدید | 0 دیدگاه
ویترین محصولات جدید (بخش اول)
دوربین دوچشمی لوکس ( Binoviewing Deluxe )

Denkmeier Opticalاز پیشرفته ترین نوع دوربینهای دوچشمی خود خبر داده است ، Binotron 27 Super System (قیمت پیشنهادی 1،099 دلار) . از مشخصه های بارز آن کیفیت بالای منشورهای 27 میلیمتری آن می باشد که کاملأ چشمیهای  1.4 اینچی اش را روشن (نورانی) می کند . یک تعداد وسیعی از چشمی های مخصوص تعیین فاصله می تواند اختلاف فاصله بینایی(فاصله بین دو عدسی) راصدین را اصلاح نماید .در این دستگاه از یک جفت گیره چشمی آشکار جدید Collitron استفاده می شود که به کاربر اجازه می دهد که بدون استفاده از هیچ ابزاری دستگاه را با دقت تنظیم کند و هر دو طرف آن را با حرکات مارپیچی غیر دوار میزان نماید .

Binotron 27 با کانونی کننده های 2 اینچی در تلسکوپها سوار می شوند که با Power X Switch محبوب شرکت ،ترکیب می شود و به کاربران اجازه می دهد تا با سه مدل مختلف درشت نمایی، با یک ست تک از چشمی ها  و یک تنظیم کننده ی نوری یکپارچه با دهانه 45 میلی متری مشخص ،از آن استفاده نمایند.

Denkmeier Optical     135Marcus Blvd ., Hauppauge,NY11788     410-208-6014; www.denkmeier.com

جهان همه (ٍEveryone's Universe ) :

خانم نورین گرایس ،کتاب "جهان همه " خود را بروز رسانیده است : یک راهنما برای دستیابی به مکانهای نجومی (27.95 دلار). در دومین چاپ مبسوط این کتاب،گرایش استراتژیهای آموزشی جامعی را ارائه می کند تا نجوم را هر چه بیشتر جذاب نشان داده و برای همگان قابل دسترسی نماید من جمله افرادی که دارای ناتوانی های فیزیکی و یا ذهنی می باشند .این کتاب همچنین شامل یک راهنمای جامع سفر به رصدخانه ها و افلاک نماها ی در دسترس در ایالات متحده، می باشد. کتاب "جهان همه" به طرزی خاص به سمت معلمین ،افلاک نماها و سایر برنامه های غیرقابل دسترس نجومی، نشانه رفته است .

Paperback,336 pages, ISBN 978-0-9833567-3-8.     Available from amazon.com   www.youcandoastronomy.com

منبع :برگرفته از مجله Sky & Telescope

مترجم : مونا کریمی نژاد
مونا کریمی نژاد فارغ التحصیل رشته فیزیک حالت جامد، مسلط به زبانهای انگلیسی, اسپانیایی, ایتالیایی و استانبولی و مدرس زبانهای انگلیسی و ایتالیایی و از سال 1386 عضو انجمن نجوم آماتوری ایران می‌باشد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون