***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 | 13 شوال 1445 | 23 آوریل 2024
»
»
»
علوم فضا نوردی چیست؟

علوم فضا نوردی چیست؟
چهارشنبه 4 تیر 1393 - 15:13 | شاخه : | نويسنده : میرمحمد عابدین نجفی | 21125 بازدید | 0 دیدگاه
علوم فضا نوردی چیست؟
علوم فضا نوردی چیست؟

علوم فضانوردی طیف بسیار پیچیده ای دارد.ولی در تعریفی ساده « به مجموعه علوم پرواز به خارج از کره زمین ( اتمسفر ) و سفر به کرات دیگر و اعماق کیهان و انجام فعالیتهای فضایی و فضانوردی در فضا » گفته می شود.

این علوم به تشبیهی میدان اتحاد ( تقریبا ) اکثر علوم است ، زیرا بیشتر علوم با هم متحد شده و بنیان این علوم را می سازند.سفرهای جذاب فضایی ، پرواز سفینه ها و ماهواره ها در فضا ، زندگی در فضا ، بررسی حیات و امکان وجود موجودات هوشمند ماورای زمینی در کرات دیگر ، امکان مسافرت به کرات دیگر ، کنترل کره زمین توسط ماهواره های مختلف و خیلی موارد دیگر همگی توسط علوم فضانوردی اجرا و مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

اگر با کمی دقت به اطراف خود نگاه کنیم ، می بینیم که ثمرات علوم فضانوردی و سفرهای فضایی در گوشه و کنار زندگی همگی ما دیده می شود. از رادیوهای ترانزیستوری دیجیتال گرفته تا لایه تفلون داخل ماهیتابه آشپزخانه ما و از تکنولوژی پیچیده ساخت کامپیوترها و ربات های پیشرفته تا داروهای با خلوص بالا و ... همه ثمراتی است که علوم فضایی ( فضا و فضانوردی ) برای ما به ارمغان آورده است.

مطالعه علوم فضانوردی باعث می شود تا فکر و دید انسان نسبت به جهان اطراف خود تغییر کند و چیزهایی که دیگران قادر به دیدن آن نیستند را ببیند و این پیشرفت و صعود بسیار بزرگی در زندگی انسان است.

در نهایت با علوم فضایی می توان همگام با آخرین پیشرفت تکنولوژی بشر حرکت کرد چرا که علوم فضا نوردی نقطه اوج تکنولوژی بشر است.

زمین گهواره بشر است . اما انسان نمی تواند تا ابد در گهواره خود باقی بماند.

کنستانتین  ادواردویچ  تسیولکوفسکی ( پدر موشکهای فضائی روسیه )


برای اولین بار ثبت نام و برگزاری کلاس علوم فضانوردی در طول تابستان 93 در انجمن نجوم آماتوری ایران. تلفن 02166922627
نويسنده : میرمحمد عابدین نجفی
مدرس دوره علوم فضانوردی در انجمن نجوم آماتوری ایران، کارشناس مهندسی ماشینها،استاد و بنیانگذار علوم فضانوردی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران و رصد خانه زعفرانیه، استاد نجوم و کیهان شناسی رصدخانه نیروی دریایی بندر انزلی،عضو مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، مخترع ستاره یاب و رادیو تلسکوپ


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون