***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 8 شوال 1445 | 18 آوریل 2024
»
»
»
ساخت ماهواره‌بر «سیمرغ» تا پایان سال آینده

ساخت ماهواره‌بر «سیمرغ» تا پایان سال آینده
شنبه 10 خرداد 1393 - 17:41 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5918 بازدید | 0 دیدگاه
 ساخت ماهواره‌بر «سیمرغ» تا پایان سال آینده
ساخت ماهواره‌بر «سیمرغ» تا پایان سال آینده

پروژه ماهواره بر «سیمرغ» در برنامه سازمان صنایع هوافضا قرار دارد که امیدواریم طی امسال یا سال‌ آینده آماده شود.

حمید فاضلی، قائم مقام سازمان فضایی ایران امروز در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت برنامه های فضایی واستانداردهای مرتبط در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برگزاری این دوره فرصتی برای ما بود تا بتوانیم توانمندی ها و ظرفیت های خود را در بین کشورهای اپسکو به نمایش بگذاریم، گفت: این دوره تقریبا اولین دوره کاملی بود که طی آن این برنامه آموزشی کامل مدیریت برنامه های فضایی و پروژه فضایی به صورت یکجا ارائه شد.

به گفته وی، بهترین اساتید فناوری های فضایی در حوزه‌هایی چون مهندسی سیستمی ، مدیریت برنامه‌ها، مدیریت سیستم، مدیریت پروژه‌های فضایی را دراین دوره‌ ارائه کردند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت؛ به نحوی که دبیر اپسکو به برگزاری این دوره نمره عالی داده اند.

فاضلی درخصوص جایگاه ایران در مدیریت بلایای طبیعی با استفاده از فناوری های فضایی با بیان این‌که در حال حاضر خیلی از نیازهای کشور را از طریق مشارکت در برنامه‌های بین المللی تامین می‌کنیم، گفت: همچنین بسیاری از نیازهای خود را نیز از طریق تامین تصاویر فضایی مورد نیاز برای مدیریت بخش کشاورزی و مانیتور کردن سطح زیر کشت محصولات کشاورزی فراهم می‌کنیم.

قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت:‌در شرایطی که لازم باشد تصاویر دقیق تری از صحنه های آسیب دیده زلزله، توفان، سیل، سونامی وامثال این ها داشته باشیم می توان با تصاویر دقیق خیلی از خسارت‌ها را مدیریت مناسب کرد. در این راستا امیدواریم که به زودی ماهواره‌های سنجش از دور ساخت کشور از جمله ماهواره ظفر، طلوع و پارس را تکمیل کنیم.

فاضلی اظهار امیدواری کرد که حامل‌های ماهواره‌های ذکر شده نیز که ماهواره برهای پرتوانی همچون سیمرغ است زودتر آماده و به فضا پرتاب شود.

به گفته وی، سازمان صنایع هوا فضا پروژه سیمرغ در برنامه خود دارد که طی امسال یا سال آینده آماده شود.

وی ادامه داد: همچنین ماهواره‌های منتاظر با آن ها از جمله ماهواره ظفر، طلوع و ماهواره آت ست پیشرفت های خوبی داشته است و تقریبا آمادگی پرتاب را دارند.

فاضلی اضافه کرد: ماهواره پارس نیز که یک ماهواره دقیق تر و با وزن بیشتر است در پژوهشکده سامانه ماهواره‌یی سازمان فضایی در دست توسعه است که امیدواریم در فاصله زمانی چند سال آینده آماده شود.

قائم مقام سازمان فضایی ایران همچنین در پاسخ به این که آیا این سازمان برنامه‌ای برای ماهواره های مشترک با کشورهای عضو اپسکو نیز دارد، تصریح کرد: پیشنهادها و علاقه مندی دراین زمینه زیاد است و تلاش ما این است که با نشان دادن ظرفیت های خود کشورهای دیگر را علاقه مند کنیم تا یک پروژه کاربردی ماهواره سنجش از دور با یکدیگر آغاز کنیم که چنین ماهواره‌ای با دقت بالا تعریف و در تلاش هستیم تا مشارکت همه کشورها را برانگیزیم.

وی اضافه کرد: در صورت جمع بندی نهایی جزییات ماهواره سنجش از دور تعریف شده اعلام می‌شود.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون