***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
گزارش بزرگ داشت هفته نجوم در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال

گزارش بزرگ داشت هفته نجوم در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال
سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 - 08:59 | شاخه : | نويسنده : حمیدرضا حمید | 16067 بازدید | 1 دیدگاه
گزارش بزرگ داشت هفته نجوم در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال
گزارش بزرگ داشت هفته نجوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

به نام خدا

هفته جهانی نجوم یکی از فرصت های اصلی برای ترویج دانش ستاره شناسی وعلاقه مند کردن مردم برای توجه به جهان بالای سر خود بوده است. جهانی شگفت انگیز که همیشه انسان را مجذوب خود می کرده است.

با سپاس از آفریدگار آسمان ها و زمین که چرخه روزگار را این گونه رقم زد تا در این زمینه همانند سال های پیش کاری هر چند کوچک در راستای ترویج علم ستاره شناسی انجام دهیم.

این برنامه در چهار کلاس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و مقارن با روزهای هفته جهانی ستاره شناسی برای دانشجویان رشته فیزیک، با نمایش دو فیلم کوتاه علمی و تصاویر نجومی از جذابیت های نهفته در آسمان آغاز شد.  صحبت در مورد چگونگی انتخاب روز و هفته ی جهانی نجوم و بحث دو سویه در مورد آفرینش و زیبایی های آن از دیگر بخش های این گردهمایی علمی نجومی دانشجویی بود که  با حضور تقریبی 125 نفر از دانشجویان برگزار شد.

در طی صحبت های صورت گرفته فرصتی ایجاد شد تا در مورد پیشنهاد انجمن نجوم آماتوری ایران برای انتخاب 13 شهریور ماه (روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی ستاره شناس و دانشمند بزرگ کشورمان) و نامگذاری آن به عنوان روز ملی نجوم مطالبی چند به حاضران ارایه شود.

از اساتید گرامی و بزرگوارم استاد مرضیه آسوده، استاد فرامرز اسمعیلی سراجی، استاد محمود رضا شریفیان و استاد حسن قدیری بسیار سپاسگذارم که این فرصت را به من دادند و مدت زمانی از کلاس خویش را در اختیار بنده  قرار دادند تا به مناسبت این مناسبت بین المللی نجومی برای دوستان و همراهانمان در کلاس های دانشگاه برنامه ای اجرا کنیم و آنان را بیشتر با این علم آشنا سازیم.

 

آسمانی صاف وپرستاره ای داشته باشید

نويسنده : حمیدرضا حمید
عضو انجمن نجوم آماتوری ایران


اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

مرتضی
(مهمان)
پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 18:49

آفرین
خیلی خوب بود.

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون