*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
آغاز به کار مجدد فضاپیمای کپلر با ماموریت جدید

آغاز به کار مجدد فضاپیمای کپلر با ماموریت جدید
دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 - 12:19 | شاخه : | منبع : ایسنا | 10367 بازدید | 0 دیدگاه
آغاز به کار مجدد فضاپیمای کپلر با ماموریت جدید
آغاز به کار مجدد فضاپیمای کپلر با ماموریت جدید

ناسا دستور ماموریت جدید فضاپیمای کپلر را به این سامانه ابلاغ کرد.

فضاپیمای کپلر یک سال پس از بروز مشکل در یکی از تجهیزاتش، مجددا در ماموریت جدیدی موسوم به K2 به کندوکاو کیهان خواهد پرداخت.

شکارچی سیارات فراخورشیدی در ماه مه سال 2013 و زمانی که دومین چرخ واکنش از چهار چرخ حفظ‌کننده این سیستم دچار مشکل شد، به حالت تعلیق در آمد.

تایید ناسا مبنی بر ارائه بودجه به ماموریت K2 بدین معناست که کپلر طی آن به کشف سیارات فراخورشیدی‌ ادامه دهد و فرصت‌های علمی جدیدی را برای مشاهده خوشه‌های ستاره‌ای قابل‌توجه، ستارگان پیر و جوان، کهکشان‌های فعال و ابرنواخترها در اختیار دانشمندان بگذارد. قرار است ماموریت مزبور در تاریخ 30 ماه مه (9 خرداد) شروع شود.

ماموریت 600 میلیون دلاری کپلر در ماه مارس سال 2009 آغاز شد تا طی چهار سال تعیین کند سیارات شبیه به زمین هر چند وقت یک بار در کهکشان راه شیری ظاهر می‌شوند. این ماموریت تا حد قابل‌توجهی موفق بوده و بیش از 3800 سیاره فراخورشیدی را تا به امروز شناسایی کرده است. مشاهدات و تحلیل‌های بعدی حدود 960 عدد از این سیارات را تایید کرده‌اند.

ناسا در ماه اوت گذشته فراخوانی را برای تمامی طرح‌های ماموریت کپلر اعلام کرد و این فراخوان سه ماه پس از ناکامی چرخ دوم این فضاپیما صورت گرفت؛ در این میان طرح K2 به تصویب رسید. هم‌اکنون هزینه عملیاتی‌کردن کپلر و تحلیل داده‌های آن سالانه 18 میلیون دلار هزینه به دنبال دارد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون