***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
بازگشت کپسول دراگون به زمین

بازگشت کپسول دراگون به زمین
دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 - 10:14 | شاخه : | منبع : ایسنا | 6698 بازدید | 0 دیدگاه
بازگشت کپسول دراگون به زمین
بازگشت کپسول دراگون به زمین

کپسول باری دراگون حامل 150 آزمایش علمی، ساعاتی پس از جدا شدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در اقیانوس آرام فرود آمد.

کپسول دراگون که در تاریخ 20 آوریل (31 فرودین) به ایستگاه فضایی ملحق شده بود، دیروز (یکشنبه) 18 مه (28 اردیبهشت) به اقامت یک ماهه خود در فضا خاتمه داد.

«استیون سوانسون» فرمانده ایستگاه فضایی با استفاده از بازوی رباتیک، کپسول باری را از ایستگاه فضایی جدا و در فضا رها کرد؛ دراگون در ساعت 19:05 به وقت گرینویچ (23:35 به وقت تهران) در سواحل شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا فرود آمد.

دراگون در هنگام بازگشت به زمین حامل 1587 کیلوگرم بار شامل تجهیزات قدیمی استگاه و 150 آزمایش علمی بود؛ این آزمایشات شامل نمونه‌های زیست‌فناوری و مطالعات بیولوژیکی است.

یکی از مهمترین آزمایشاتی که توسط این کپسول باری به زمین منتقل شد، شامل باکتری مقاوم در برابر دارو است که محققان بیان ژنی آن را در شرایط میکروگرانش مورد بررسی قرار دادند؛ در این مطالعه از باکتری اشرشیاکولای (E. Coli) برای بررسی کاهش اثربخشی آنتی‌بیوتیک در فضا استفاده شد.

شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس در قالب قراردادی به ارزش 1.6 میلیارد دلار با ناسا، با استفاده از کپسول باری دراگون در 12 مأموریت، تجهیزات مورد نیاز فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) منتقل می‌کند.

شرکت خصوصی اوربیتال ساینس نیز با عقد قرارداد 1.9 میلیارد دلاری با ناسا، انتقال تجهیزات به فضا را با استفاده از کپسول باری سیگنوس برعهده گرفته است.

در حال حاضر یک فضانورد آمریکایی و دو کیهان‌نورد روس در ISS حضور دارند و سه خدمه جدید 28 مه (7 خرداد) راهی فضا خواهند شد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون