***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
به ابتکار انجمن نجوم آماتوری ایران صورت گرفت

به ابتکار انجمن نجوم آماتوری ایران صورت گرفت
دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 - 08:43 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 11501 بازدید | 0 دیدگاه
به ابتکار انجمن نجوم آماتوری ایران صورت گرفت
بزرگداشت روز جهانی نجوم در بین گردشگران خارجی

انجمن نجوم آماتوری ایران در کنار برنامه های رصدی عمومی خود در روز و هفته جهانی نجوم، گردشگران خارجی مهمان یکی از هتلهای بزرگ تهران را به دیدن زیبایی‌های آسمان شب ایران برد.

مسعود عتیقی، مدیر انجمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا گفت: انجمن نجوم آماتوری ایران به روال 15 سال اخیر با تدارک برنامه های ویژه همگام با جامعه جهانی به بزرگداشت روز جهانی نجوم پرداخت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی سالیانه کشور، یکی از هدف های این مرکز کشوری بود چرا که این نمایشگاه از سراسر کشور بازدید کننده دارد و برنامه‌های علمی مجموعه ای همچون انجمن نجوم آماتوری که مزین به نام ایران است، باید شامل آحاد مردم کشور باشد. برنامه گرامیداشت هفته نجوم در روز جمعه 19 اردیبهشت و در نمایشگاه کتاب با حدود دو هزار بازدید کننده از بخش مراسم هفته نجوم با استفاده از چندین دستگاه تلسکوپ مجهز به فیلتر رصد مهر تابان با حضور کارشناسان و اعضای فعال برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمان با همکاری سرای محله نصرت، کارشناسان واعضای فعال انجمن در کنار یکدیگر به فعالیتهای ترویجی پرداختند. غرفه نقاشی کودکان، غرفه عرضه کتاب و محصولات نجومی، غرفه پاسخگویی به سئوالات علمی، تلسکوپهای قدرتمند برای رصد اجرام آسمانی همچون ماه، برجیس(مشتری) و قمرهایش، سیاره حلقه بر گردن کیوان(زحل) و سیاره سرخ بهرام از جمله امکاناتی بود که برای گردشگران وقت عصرگاهی روز تعطیل هفته در بوستان لاله تهران، برای شیفتگان آسمان مهیا شده بود که با استقبال وصف ناشدنی روبرو شد. در این برنامه ها حلقه های ارتباطی علاقمندان با این مرکز خودجوش نیز وصل شد. برنامه بوستان لاله تا بعد از ساعت 23 روز جمعه ادامه داشت.

عتیقی افزود: ایده نو امسال ما بردن نجوم به میان گردشگران خارجی با هدف زمینه سازی برای جذب گردشگران علمی خارجی بود. هتل بزرگ پارسیان آزادی با استقبال از این طرح، فرصتی را فراهم کرد تا میهمانان این هتل پنج ستاره بتوانند از برنامه های روز جهانی ستاره شناسی بهره مند شوند. تنها خاک این مرز پر گهر در خود آثار نهفته تاریخی و دیدنی ندارد و پخش اسلایدهای جذابی از آسمان پر ستاره کشور نشان داد که این پهنه نیز جای فعالیتی خاص برای توریزم علمی دارد. رصد اجرام آسمان شب فرصتی بود تا توریست‌هایی از کشورهای عربی همسایه همچون قطر و...، کشور چین و برخی میهمانان آسیایی و اروپایی مقیم این هتل زیبا از آن بهره مند شوند.

منبع :ایسنا

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون