*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
Mangalyaan چهار ماه دیگر به بهرام می‌رسد

Mangalyaan چهار ماه دیگر به بهرام می‌رسد
دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 - 08:17 | شاخه : | منبع : ایسنا | 2834 بازدید | 0 دیدگاه
Mangalyaan چهار ماه دیگر به بهرام می‌رسد
Mangalyaan چهار ماه دیگر به سیاره سرخ می‌رسد

بر اساس اعلام سازمان تحقیقات فضایی هند، مدارگرد اکتشافی مریخ Mangalyaan تا حدود 4 ماه دیگر به مدار سیاره سرخ خواهد رسید.

مدارگرد اکتشافی مریخ (MOM) هند، پنجم نوامبر 2013 (14 آبان 92) توسط موشک PSLV-XL از مرکز فضایی سری هاریکوتا در جنوب این کشور به فضا پرتاب شد.

کل بودجه پروژه MOM بالغ بر 73 میلیون دلار اعلام شده که در مقایسه با طرح‌های مشابه بسیار کمتر است؛ هدف از مأموریت نخستین مدارگرد مریخ آسیا، جست‌وجو برای یافتن نشانه‌های احتمالی حیات و بررسی امکان زندگی بر سطح سیاره سرخ است.

بیش از 6 ماه از آغاز مأموریت مدارگرد مریخ هند - با نام غیررسمی Mangalyaan - می‌گذرد و در حال حاضر ارسال سیگنال از ایستگاه زمینی به فضاپیما حدود 4 دقیقه بطول می‌انجامد.

این مدارگرد پس از یک سفر 299 روزه، 24 سپتامبر 2014 میلادی (دوم مهر93) به مدار سیاره سرخ می‌رسد.

«راجاکریشنان» رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، این موفقیت را یک دستاورد علمی بسیار مهم برای هند توصیف کرده و از تکمیل مأموریت‌های بیشتر از جمله ماژول سفر سرنشین‌دار فضایی و طراحی کاوشگر رباتیک برای بررسی سطح ماه خبر داد.

سازمان تحقیقات فضایی هند طی سال گذشته میلادی 10 پرتاب فضایی موفق را پشت سرگذاشت و با موفقیت‌های بدست آمده، اکنون در جایگاه ششم آژانس‌های فضایی جهان قرار دارد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون