***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
جشن هفته جهانی نجوم را در پارک لاله

جشن هفته جهانی نجوم را در پارک لاله
چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 - 14:45 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 5897 بازدید | 0 دیدگاه
جشن هفته جهانی نجوم را در پارک لاله
انجمن نجوم آماتوری، هفته جهانی نجوم را در پارک لاله جشن می‌گیرد

انجمن نجوم آماتوری ایران، عصر جمعه با برگزاری مراسمی عمومی در بوستان لاله تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هفته جهانی نجوم را گرامی می‌دارد.

مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار داشت: انجمن نجوم آماتوری ایران علاوه بر برنامه هایی که به مناسبت این هفته در مدارس و برخی مراکز دارد، برنامه ای عمومی را با هدف بردن نجوم به میان مردم به جای رفتن مردم به رصدخانه ها و مکانهای دور از دسترس و درهمکاری سرای محله نصرت شهرداری تهران در کنار آب نمای بوستان لاله تهران(جنب تندیس ابوریحان بیرونی) - بلوار کشاورز تقاطع خیابان کارگر - از ساعت 18 تا 22 روز جمعه 19 اردیبهشت برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم که با هدف گرامیداشت هفته جهانی ستاره شناسی برگزار می‌شود شامل رصد بی خطر لکه های خورشیدی، رصد عوارض ودهانه های سطح ماه، مشاهده سیاراتی همچون بهرام(مریخ)، برجیس(مشتری) و کیوان(زحل) و اقمار آنها از درون تلسکوپهای قدرتمند به همراه پرسش و پاسخهای نجومی شرکت کنندگان از کارشناسان حاضر در برنامه، میز نقاشی کودکان، میز عکاسی نجومی و ... است.

عتیقی تصریح کرد: حضور دراین برنامه همچون دیگر برنامه های ترویجی انجمن نجوم آماتوری ایران برای عموم مردم آزاد و رایگان خواهد بود. در ضمن کارشناسان این مرکز از ساعت 16 تا 20 روز جمعه 19 اردیبهشت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی در پشت بام شبستان تجهیزات رصدی خود را به میان علاقمندان حاضر در نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی کشور و منطقه برده و پذیرای هموطنان عزیزی که از پایتخت و سراسر کشور برای دیدار از نمایشگاه کتاب حضور یافته اند با رصد آجرام آسمانی و لکه های خورشیدی و پاسخگوی سووالات علمی آنها خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن نجوم آماتوری، برنامه های ویژه ای را نیز در روز شنبه 20 اردیبهشت برابر با 10 مه 2014 مصادف با روز جهانی نجوم اجرا خواهد کرد.


پوشش خبری این واقعه در سایر خبرگزاری‌ها:

ایــــــــرنـــــــا

خبرگزاری دانا

منبع :ایسنا

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون