***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
پرتاب کپسول باری دراگون به تعویق افتاد

پرتاب کپسول باری دراگون به تعویق افتاد
چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 09:01 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4433 بازدید | 0 دیدگاه
پرتاب کپسول باری دراگون به تعویق افتاد
پرتاب کپسول باری دراگون به تعویق افتاد

نشت هلیوم در مرحله نخست موشک فالکون 9 باعث به تعویق افتادن پرتاب محموله جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ شد.

با وجود از کار افتادن رایانه پشتیبان خارج از ایستگاه فضایی و تأکید ناسا برای پرتاب کپسول باری دراگون، این مأموریت بدلیل بروز نشت هلیوم در موشک فالکون لغو و به روز جمعه (29 فروردین) موکول شد.

پرتاب موشک فالکون 9 و کپسول باری دراگون شرکت اسپیس‌ایکس به فضا قرار بود روز دوشنبه 14 آوریل ساعت 58: 20 به وقت گرینویچ (01:28 سه‌شنبه 26 به وقت تهران) انجام شود؛ اما حدود یک ساعت قبل از زمان پرتاب، مهندسان از نشت هلیوم در مرحله نخست موشک فالکون خبر دادند.

مرحله نخست موشک حاوی سوخت اضافی و چهار پایه فرود است که پس ازجداسازی مرحله فوقانی و کپسول دراگون، موشک اقدام به راه‌اندازی مجدد موتورها برای کاهش سرعت و تغییر وضعیت برای فرود بصورت عمودی در اقیانوس می‌کند.

در صورت رفع نقص بوجود آمده، موشک فالکون حامل کپسول باری دراگون ساعت 19:25 روز جمعه 18 آوریل (جمعه 29 فروردین ساعت 23:55 به وقت تهران) به فضا پرتاب خواهد شد.

در سومین مأموریت رسمی شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس در قالب قرارداد 1.6 میلیارد دلاری با ناسا، بیش از دو تن محموله از جمله لباس‌های فضانوردی جدید، تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر لباس‌های قدیمی، یک جفت پای رباتیک برای ربات شبه‌انسانی فضانورد ناسا و یک مزرعه گیاهی کوچک برای پرورش گیاه توسط کپسول باری دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ منتقل خواهد شد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون