***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
کاهوی تازه در منوی غذایی فضانوردان

کاهوی تازه در منوی غذایی فضانوردان
چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 08:59 | شاخه : | منبع : ایسنا | 7511 بازدید | 0 دیدگاه
کاهوی تازه در منوی غذایی فضانوردان
کاهو قرمز 28 روزه کشت داده شده روی زمین در مزرعه گیاهی Veggie

ناسا با وجود از کار افتادن رایانه پشتیبان ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) از قطعی شدن پرتاب کپسول باری دراگون خبر داد.

بر اساس اعلام ناسا، این پرتاب باوجود از کار افتادن رایانه پشتیبان خارج از ایستگاه فضایی انجام خواهد شد؛ رفع این نقص نیازمند انجام پیاده‌روی فضایی است که برای روز 22 آوریل (دوم اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است.

کپسول باری دراگون حامل بیش از دو تن محموله از جمله لباس‌های فضانوردی جدید، تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر لباس‌های قدیمی، یک جفت پای رباتیک برای ربات شبه‌انسانی فضانورد ناسا و یک مزرعه گیاهی کوچک برای پرورش گیاه است.

ربات شبه‌انسانی Robonaut2 که از سال 2011 در ایستگاه فضایی حضور دارد، با رسیدن پاهای فضایی قادر به حرکت و انجام فعالیت در داخل و خارج از ایستگاه خواهد بود.

ناسا بدنبال کشت گیاهان مختلف از جمله کاهو در فضا با استفاده از مزرعه گیاهی است و قصد دارد با کمک نسخه اولیه این مزرعه، نحوه پرورش کاهو در مدار زمین را مورد بررسی قرار دهد.

هدف از انجام آزمایش Veg-01 با نام مستعار Veggie، بررسی نحوه کشت و پرورش گیاهان در فضا و تأیید سلامت این مواد برای استفاده فضانوردان است.

مزرعه کوچک Veggie یکی از محموله‌هایی است که توسط کپسول باری دراگون راهی ایستگاه فضایی خواهد شد؛ درصورتیکه گیاهان در فضا بخوبی رشد کرده و سلامت آنها توسط محققان تأیید شود، در آینده نزدیک کاهوی تازه به منوی غذای فضانوردان افزوده خواهد شد.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون