***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
رقابت انتخاب نام مأموریت فضانورد انگلیسی

رقابت انتخاب نام مأموریت فضانورد انگلیسی
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 13:33 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4988 بازدید | 0 دیدگاه
رقابت انتخاب نام مأموریت فضانورد انگلیسی
ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)

آژانس فضایی اروپا انتخاب نام مأموریت نخستین فضانورد انگلیسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را به رقابت عمومی گذاشته است.

بر اساس یک رسم، در زمان نخستین مأموریت فضانوردان هر کشور عضو آژانس فضایی اروپا (ESA)‌، انتخاب نام مأموریت به رقابت عمومی گذاشته می‌شود.

مأموریت «روبرتو ویتوری» نخستین فضانورد ایتالیایی به نام مارکوپولو و مأموریت «فرانک د وین» فضانورد بلژیکی به نام اودیسه نامگذاری شده بود.

«تیم پیک» فضانورد انگلیسی سال آینده برای اقامتی شش ماهه راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خواهد شد که نخستین سفر یک فضانورد انگلیسی به فضا محسوب می‌شود.

آژانس فضایی اروپا انتخاب نام این مأموریت را به رقابت عمومی گذاشته است و تمامی ساکنان کشورهای عضو می‌توانند نام پیشنهادی خود را ارائه کنند.

نام انتخابی باید یک یا حداکثر دو کلمه بوده و با ملیت فضانورد مطابقت داشته باشد؛ همچنین براحتی قابل تلفظ بوده و در زبان سایر کشورهای اروپایی معنای بدی نداشته باشد.

یک تیم بین‌المللی از متخصصان زبانشناسی گزینه‌های پیشنهادی را از لحاظ آواشناسی و معنایی مورد بررسی قرار خواهند داد.

دو گزینه Starman‌ و Beagle3 از جمله اصلی‌ترین گزینه‌های پیشنهادی برای مأموریت نخستین فضانورد انگلیسی هستند؛ نام Beagle3 با هدف گرامیداشت مأموریت Beagle2 و تلاش نافرجام برای فرود یک کاوشگر بر سطح مریخ انتخاب شده است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون