*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
ربات شبه‌انسانی ناسا دکتر فضایی می‌شود

ربات شبه‌انسانی ناسا دکتر فضایی می‌شود
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 08:43 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5267 بازدید | 0 دیدگاه
ربات شبه‌انسانی ناسا دکتر فضایی می‌شود
ربات شبه‌انسانی ناسا دکتر فضایی می‌شود

محققان ناسا در حال آموزش مهارت‌های پزشکی به ربات شبه‌انسانی Robonaut2 هستند تا از این ربات در شرایط اضطراری به عنوان پزشک فضایی استفاده کنند.

ربات 2.5 میلیون دلاری Robonaut2 با نام مستعار R2 برای انجام فعالیت در داخل یا خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی سال 2011 راهی ایستگاه شد.

اکنون محققان ناسا با استفاده از نسخه زمینی ربات R2 که دوقلوی مکانیکی ربات فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی محسوب می‌شود، آموزش مهارت‌های پزشکی به ربات را آغاز کرده‌اند.

هدف از آموزش مهارت‌های پزشکی به ربات شبه‌انسانی R2، اطمینان از وجود یک پزشک جانشین در فضا است که به راحتی توسط تیم کنترل زمینی هدایت شده و قادر به امدادرسانی به فضانوردان بیمار باشد.

انجام سونوگرافی بر روی یک مدل، استفاده از یک وسیله سرنگ مانند برای تزریقات بخشی از تمرینات پزشکی ربات شبه‌انسانی R2 محسوب می‌شود که در موسسه تحقیقات متودیست هیوستون در حال پیگیری است.

یادگیری مهارت‌های پزشکی توسط ربات شبه‌انسانی Robonaut2 علاوه بر فضا بر روی زمین نیز کاربرد داشته و می تواند برای پزشکان به منظور انجام اقدامات درمانی در مناطق دورافتاده کاربرد داشته باشد.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون