***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 8 شوال 1445 | 18 آوریل 2024
»
»
»
نجوم برای کودکان

نجوم برای کودکان
سه شنبه 2 تیر 1388 - 02:30 | شاخه : | 8180 بازدید | 6 دیدگاه

سلام دوستان آسمونی عزیز،

من هم مثل تمام شما دوستان منجم، یک آماتور نوجوان یا شاید جوان هستم و تا قبل از اینکه با انجمن نجوم آماتوری ایران آشنا بشوم سرگشته و ناراحت بودم از این موضوع که چرا در هیچ مرکزی نمی توانم علایق خود را دنبال کنم و چرا توی یک شهر به این بزرگی هیچ مکانی نیست که بتوان برای رصد به آنجا رفت...

این موضوع ادامه داشت تا زمانی که من با جناب آقای مهندس عتیقی مسؤول انجمن آشنا شدم و از آن پس با کمک ایشان عضو جمعی صمیمی و گرم همچون گروه منجمان آماتور انجمن نجوم آماتوری ایران شدم، و در آنجا بعد از گذراندن یک دوره آموزش نجوم تازه احساس کردم که من هم می توانم بگویم بالای سرم و در این آسمان زیبا چه می گذرد!

این مطالب را در آغاز گفتم تا دوستانی که به تازگی نجوم آماتوری را آغاز کرده اند از این موضوع مأیوس نباشند که چون اطلاعات کافی در این مورد ندارند، پس نمی توانند به جمع صمیمی ما بیایند و شروع به فعالیت کنند! پس این را بدانید که به هیچ وجه این گونه نیست و هر کسی که می خواهد به جمع ما بیاید تنها باید علاقه مند باشد و هیچ چیز دیگری لازم نیست! این بخش از انجمن سعی دارد با زبانی ساده به بیان و توضیح مسایل پایه ای نجوم و تفسیر اخبار جدید در دنیای نجوم با بیانی ساده و روان بپردازد، و به همین دلیل سعی کردیم تا در آغاز با ساده ترین اما مهمترین مبحث در نجوم رصدی آماتوری شروع کنیم یعنی شناخت صورتهای فلکی.

این بخش متعلق به تمام کودکان و نوجوانان است و هر کسی با هر سلیقه و سنی می تواند مطالب در خواستی خود را اعلام دارد تا ما در این بخش به توضیح آنان نیز بپردازیم.

دوستان عزیز همگی شما این را می دانید که ما تا بحال تنها مصرف کننده علم کشورهای پیشرفته بوده ایم، و به همین سبب انجمن نجوم آماتوری ایران سعی دارد تا با استفاده از مطالبی ساده و جذاب جامعه نجوم ایران را افزایش دهد، تا ما هم بالاخره بتوانیم اسمی در میان منجمان آماتور دنیا داشته باشیم،  و با توجه به این مهم همه در گروه کودک و نوجوان انجمن دست در دست هم داده ایم تا بتوانیم منجمان کوچک کشورمان را بیش از پیش علاقه مند به این شاخه از علوم بکنیم.

ما بخشهای مختلفی را برای این بخش از سایت در نظر گرفته ایم و بسیار خوشحال می شویم تا شما عزیزان ما را در هرچه زیبا تر و فعال تر شدن این بخش یاری کنید.

آسمون پر ستاره ای داشته باشید

kids@iaas.ir 



اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

بارسا لروين
(مهمان)
يكشنبه 4 خرداد 1393 - 15:03

من ٧سالمه كلاس اول ابتدائي ام من عاشق ستاره ها و سياره هام مامانم برام زياد توضيح داده دوست دارم عضو انجمن نجوم بشم چطور مي تونم عضو بشم
مسعود عتیقی
(دیدگاه‌ها: 25)
جمعه 26 تیر 1394 - 22:53

با سلام
ضمن تشکر از این ارتباط؛ به شما دوست شیفته آسمان، برای انجام مطالعات و نظم در کارهای علمی تبریک گفته و توصیه می کنیم از مقالات موجود در سایتهای اینترنتی معتبر فارسی، خودتان و یا با کمک بزرگترها استفاده نمایید.
مطالعه کتابهای سودمند از جمله کتابهای ویژه گروه سنی و تحصیلی شما در انتشارات گیتاشناسی و انتشاراتی های معتبر می تواند برایتان مفید باشد.
در ضمن متاسفانه فعلا عضویت نداریم، منتظر باشید(اطلاع رسانی از طریق همین سایت)
برای شروع و ادامه هر فعالیت خوب است که مطالعات منظم باشد. امیدواریم در برنامه های رصدی و همایشهای علمی انجمن شما را ملاقات کنیم. با ما از این طریق و یا با ارسال ایمیل در ارتباط باشید. با بهترین آرزوها و به امید دیدار
مریم جعفری
(مهمان)
سه شنبه 9 تیر 1394 - 11:18

سلام من ۱۰سال دارم از رفسنجان و به سیاره ها و ستارگان علاقه ی بسیارشدیدی دارم نمیدونم به کجا مراجعه کنم وچکارکنم
میتونین منو راهنمایی کنید
مسعود عتیقی
(دیدگاه‌ها: 25)
جمعه 26 تیر 1394 - 22:38

با سلام وتشکر از این ارتباط؛ به شما دوست شیفته آسمان، برای انجام مطالعات و نظم در کارهای علمی باید منظم بوده و توصیه می کنیم از مقالات موجود در سایتهای اینترنتی معتبر فارسی و یا زبان خارجه، خودتان و یا با کمک بزرگترها استفاده نمایید.
مطالعه کتابهای سودمند از جمله کتابهای ویژه گروه سنی و تحصیلی شما در انتشارات گیتاشناسی و انتشاراتی های معتبر می تواند برایتان مفید باشد.
برای شروع هر فعالیت، خوب است که مطالعات منظم باشد. امیدواریم در برنامه های رصدی و همایشهای علمی انجمن شما را ملاقات کنیم. با ما از این طریق و یا با ارسال ایمیل در ارتباط باشید. به امید دیدار و با بهترین آرزوها
امیرسینا احمدیان
(مهمان)
جمعه 26 تیر 1394 - 12:54

سلام من11سال دارم از شهرستان خدابنده استان زنجان من خیلی دوست دارم درباره نجوم بدانم حتی برای خودم ،یک کتابچه درباره صورتهای فلکی و ستارگان نو شته ام ،من را بیشتر راهنمایی کنید .



























برای خودم یک کتاب چه نوشتم بنام الجته العلم میشه به من بیشتر بیا موزید
مسعود عتیقی
(دیدگاه‌ها: 25)
جمعه 26 تیر 1394 - 22:16

با سلام
به شما دوست شیفته آسمان، برای انجام مطالعات و نظم در کارهای علمی تبریک گفته و توصیه می کنیم از مقالات موجود در سایتهای اینترنتی معتبر فارسی و یا زبان خارجه، خودتان و یا با کمک بزرگترها استفاده نمایید.
مطالعه کتابهای سودمند از جمله کتابهای ویژه گروه سنی و تحصیلی شما در انتشارات گیتاشناسی و انتشاراتی های معتبر می تواند برایتان مفید باشد.
در مورد نام کتابچه تان دقیقا متوجه نشدیم که آیا زبان مادری شما عربی است ویا به چه علت این نام را انتخاب کرده اید! اما برای شروع هر فعالیت خوب است که مطالعات منظم باشد. امیدواریم در برنامه های رصدی و همایشهای علمی انجمن شما را ملاقات کنیم. با ما از این طریق و یا با ارسال ایمیل در ارتباط باشید. به امید دیدار و با بهترین آرزوها

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون