***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
درمان سریع زخم فضانوردان

درمان سریع زخم فضانوردان
سه شنبه 29 بهمن 1392 - 09:32 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5120 بازدید | 0 دیدگاه
درمان سریع زخم فضانوردان
ناسا بدنبال توسعه دستگاهی مشابه dermal regenerator در سریال «پیشتازان فضا»

ناسا با هدف درمان سریع زخم‌های خارجی و دردهای ناشی از حضور طولانی مدت فضانوردان در شرایط بی‌وزنی، توافقنامه‌ای را برای توسعه و تولید دو دستگاه زیست‌فناوری منعقد کرد.

در سریال علمی- تخیلی پیشتازان فضا (Star Trek)، فضانوردان در سال 2369 میلادی از دستگاهی برای درمان سریع زخم‌های خود استفاده می‌کنند؛ دستگاه «dermal regenerator» (احیاککننده پوست) اقدام با بازسازی سلول‌های آسیب دیده و درمان سریع زخم‌های سطحی می‌کند.

ناسا با هدف تبدیل کردن این فناوری تخیلی به واقعیت، توافقنامه همکاری با شرکت GRoK Technologies برای تولید دو دستگاه زیست‌فناوری منعقد کرده است.

طرح نخست شامل دستگاهی به نام BioReplicates‌ است که اقدام به تولید بافت سه‌بعدی بدن انسان می‌کند.

با کمک این دستگاه امکان تولید مدل‌های بافت سه‌بعدی بدن برای آزمایش دارو و مواد آرایشی- بهداشتی فراهم می‌شود که علاوه بر امنیت و کارآیی بالا، بسیار کم هزینه بوده و منجر به کاهش آزمایش داروها بر روی حیوانات خواهد شد.

طرح دوم دستگاه Scionic است که برای هدف قرار دادن دردهای اسکلتی- عضلانی و التهاب خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این دستگاه می‌تواند به تقویت عملکرد طبیعی ضد درد بدن بدون نیاز به مصرف مسکن کمک کند.

آژانس فضایی فدرال روسیه «روسکاسموس» در حال حاضر فناوری مشابه طرح دستگاه Scionic توسعه داده است.

دستگاه دستی Scenar که توسط محققان روس طراحی شده است، با ارسال سیگنال‌های الکتریکی متوسط به مغز باعث آزاد کردن مسکن‌های طبیعی – نوروپپتیدها – در بدن می‌شود.

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ در طول مأموریت‌های فضایی و شرایط بی‌وزنی، با مشکلاتی مانند استئوپنی (osteopenia) یا کاهش تراکم استخوانی مواجه می‌شوند که باعث بروز دردهای شدید اسکلتی- عضلانی می‌شود؛ ناسا امیدوار است با توسعه دستگاه Scionic به کاهش میزان دردهای استخوانی فضانوردان کمک کند.

ارسال سیگنال‌های الکتریکی متوسط به مغز توسط دستگاه دستی Scenar
ارسال سیگنال‌های الکتریکی متوسط به مغز توسط دستگاه دستی Scenar



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون