***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
یازدهمین همایش دانش آموزی نجوم شهر ری

یازدهمین همایش دانش آموزی نجوم شهر ری
سه شنبه 26 خرداد 1388 - 02:30 | شاخه : | 3830 بازدید | 0 دیدگاه

بنا به گزارش ارسالی  آقای رستگار نسب برای پایگاه اینترنتی انجمن، سازمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری

پژوهش سرای دانش آموزی محمدبن زکریای رازی

 

2اردیبهشت 1388

 

یازدهمین همایش دانش آموزشی نجوم روز یکشنبه موخ 2/2/1388 در کانون سمیه واقع در ناحیه یک شهرری با حضور 30دانش آموز برگزار شد. همایش در ساعت 8:3با تلاوت آیاتی از قرآن کریم وسرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
ابتدا جناب آقای تاجیک معاون آموزشی ونو آوری مدیریت آموزش و پروش ناحیه یک شهرری به حاضرین خوش آمدگویی کرد و مطالبی را در خصوص همایش به سمع آنها رساند.
سپس سرکار خانم بیات مجری همایش از آقای دکتر محمد تقی میرترابی سخنران همایش دعوت به عمل آورد تا به ایراد سخنرانی بپردازند. ایشان درمورد آخرین یافته های ستاره شناسی برای دانش آموزان صحبت کردند. وی همچنین در باره شکل گیری المپیاد نجوم در کشور ما از سال 1383 تا به امروز مطالب مبسوطی را بیان کردند و با توجه به مسئولیت ایشان به عنوان برگزار کننده المپیاد جهانی نجوم که در مهر ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد به دو نفر از دانش آموزان پژوهش سرای دانش آموزی محمد بن زکریای رازی ناحیه یک شهر ری که موفق شدند در مرحله اول المپیاد نجوم در سال تحصیلی جاری قبول شوند تبریک گفت.
پس از اتمام سخنرانی دکتر میر ترابی از سه نفر از دانش آموزان دعوت به عمل آمد تا مقاله خود را ارائه دهند که متعاقبا توضیحاتی در مورد این مقالات توسط آقای رستگار نسب دبیر همایش و عضو هیئت رییسه و نیز خانم زهرا استیری داده شد. در ادامه پس از پذیرایی از دانش آموزان و مدعوین، جناب اقای زارعی ریاست ناحیه یک شهر ری در جمع علاقمندان به دانش نجوم وستاره شناسی به ایراد سخنرانی پرداخت و در مورد عوامل موثر در توسعه کشورها به ویژه کشور ما ونقش علوم در این رابطه صحبت کرد.
پس از سخنرانی ریاست محترم آموزش و پروزش ناحیه یک شهرری، چند مقاله دیگر توسط دانش آموزان ارائه شد و همایش با برگزاری اختتامیه وتقدیر وتشکر از دانش آموزانی که مقاله هایشان به صورت ارائه ویا پوستر انتخاب شده با ذکر صلوات پایان پذیرفت .


مناطق شرکت کننده
• منطقه ورامین –پژوهش سرای فرهنگ
• منطقه قرچک –پژوهش سرای باقر العلوم
• منطقه اسلام شهر –پژوهش سرای اسلام شهر
• منطقه بوستان وگلستان –پژوهش سرای نواندیش
• منطقه نظر آباد –دبیرستان قلم چی
• ناحیه یک شهر ری –پژوهش سرای محمد بن زکریای رازی

روند همایش
در این همایش ابتدا طی فراخوانی که به مدارس مناطق مختلف شهرستانهای استان تهران ارسال گردید از دانش آموزان علاقمند دعوت به عمل آمد تا با انتخاب یک موضوع مربوط به نجوم به طور گروهی یا فردی به تحقیق بپردازند. در نهایت 209مقاله دانش آموزی به دبیرخانه همایش واقع در پژوهش سرای دانش آموزی محمدبن زکریا رازی ارسال گردید. از جمع این مقالات که تعداد گرد آورندگان آن به 51نفر رسید 2مقاله توسط هیئت داوران انتخاب گردید و مقرر شد 6 مقاله به صورت شفاهی در روز همایش ارائه گردد و مابقی به صورت پوستر در محوطه بیرون سالن همایش به نمایش گذاشته شود.
کمیته داوران
کار داوری توسط کمیته برسی مقالات از اواسط فروردین آغاز گردید و در 1اردیبهشت پایان پذیرفت. در این زمان 209 تحقیق دانش آموزی مورد سنجش و بررسی قرار گرفت. اعضاء کمیته داوری عبارت بودند از:
1. مهدی دانشیار
2. زهرا استیری
3. کامیار احمدی

هیئت رئیسه در روز برگزاری همایش
1-غلامحسین رستگار نسب
2-زهرا استیری

سخنران همایش
جناب آقای دکتر محمد تقی میر ترابی – استاد نجوم دانشگاه الزهرا ورییس برگزار کننده المپیاد نجوم در ایران


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون