***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
دوربین عکاسی مسافر ماه به حراج گذاشته می‌شود

دوربین عکاسی مسافر ماه به حراج گذاشته می‌شود
يكشنبه 20 بهمن 1392 - 14:12 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4511 بازدید | 0 دیدگاه
دوربین عکاسی مسافر ماه به حراج گذاشته می‌شود
تنها دوربین بازگشته به زمین در مأموریت‌های آپولو

دوربین HDC که در مأموریت آپولو 15 برای عکسبرداری از سطح ماه مورد استفاده قرار گرفته بود تا دو ماه آینده به حراج گذاشته می‌شود.

در طول مأموریت‌های آپولو 11، 12، 14، 15، 16 و 17 به ماه، فضانوردان برای بازگشت به زمین مجبور بودند دستگاه دوربین عکاسی و سایر تجهیزات غیر ضروری را بر سطح ماه باقی بگذارند و تنها فیلم دوربین را به زمین باز گردانند.

از مجموعه دوربین‌هایی که در مأموریت‌های آپولو برای عکسبرداری در سطح ماه مورد استفاده قرار گرفتند، 13 دوربین در ماه باقی ماندند و تنها دوربین 70 میلیمتری Hasselblad Data Camera به زمین بازگردانده شد.

دوربین عکاسی HDC که بطور خاص برای عکاسی بر سطح ماه طراحی شده بود، در مأموریت آپولو 15 در سال 1971 توسط «جیمز بی. ایروین» مورد استفاده قرار گرفت و در مدت سه روز حضور بر سطح ماه 299 عکس تهیه کرد.

این دوربین با شماره رسمی no.1038 در حال حاضر در اختیار یک مجموعه دار خصوصی قرار دارد و 22 مارس (دوم فرودین 93) در حراجی وستلیچ (Westlicht Gallery) در وین به حراج گذاشته خواهد شد.

قیمت پایه دوربین عکاسی 108 هزار دلار تعیین شده است، اما پیش‌بینی می‌شود که HDC با قیمتی در حدود 200 تا 270 هزار دلار فروخته شود.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون