***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
ناسا به دنبال تولید آب و اکسیژن در ماه و مریخ

ناسا به دنبال تولید آب و اکسیژن در ماه و مریخ
شنبه 12 بهمن 1392 - 10:28 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4529 بازدید | 0 دیدگاه
ناسا به دنبال تولید آب و اکسیژن در ماه و مریخ
ناسا به دنبال تولید آب و اکسیژن در ماه و مریخ

ناسا با هدف توسعه سفر به مقاصد دور دست فضایی و کاهش هزینه‌ این مأموریت‌ها به دنبال تولید آب در ماه و اکسیژن بر سطح سیاره سرخ است.

مأموریت جدید ناسا بخشی از استراتژی اکتشافات فضایی هستند که بر استفاده از منابع بومی اجرام آسمانی متکی هستند؛ بهره‌برداری از منابع در محل (IRSU) امکان تأمین سوخت موشک در مأموریت جمع‌آوری نمونه از سطح مریخ و بازگشت به زمین را فراهم می‌کند.

عدم نیاز به ارسال آب، اکسیژن و نیروی محرکه در مأموریت‌های فضایی به معنای امکان افزودن تجهیزات بیشتر، رایانه‌ و آزمایشات مختلف است.

نخستین آزمایش بهره‌برداری از منابع در محل (IRSU) در فضا سال 2018 انجام خواهد شد؛ ناسا قصد دارد در مأموریت Resource Prospector (اکتشاف منابع) یک ماهنورد را برای حفاری، جمع‌آوری نمونه، گرم کردن و اسکن برای یافتن نشانه‌های از بخار آب راهی قمر زمین کند.

فشرده‌سازی بخار آب می‌تواند برای تولید قطرات ‌آب در ماه مورد استفاده قرار بگیرد.

دومین آزمایش IRSU نیز سال 2020 با کمک مریخ‌نورد جدید ناسا انجام خواهد شد؛ این مریخ‌نورد که با الگویی مشابه کنجکاوی ساخته می‌شود، اقدام به دریافت دی‌اکسید کربن از جو، فیلتر کردن گرد و غبار و سایر ذرات، آماده کردن گاز برای پردازش شیمیایی و تبدیل به اکسیژن می‌کند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون