*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
پیتزا هم خود را به فضا رساند!

پیتزا هم خود را به فضا رساند!
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 14:25 | شاخه : | منبع : ایسنا | 7928 بازدید | 0 دیدگاه
پیتزا هم خود را به فضا رساند!
پیتزا هم خود را به فضا رساند!

محققان آمریکایی چاپگر سه‌بعدی طراحی کرده‌اند که قادر به تولید مواد غذایی از جمله پیتزا برای فضانوردان در مأموریت‌های فضایی طولانی است.

مسافران مقاصد دوردست فضایی از جمله ساکنان آینده مستعمره مریخ نیز برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز با مشکلات متعددی روبرو هستند؛ امکان تولید مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات یا مواد غذایی مصنوعی که از طعم و خاصیت مناسبی برخوردار باشند، از جمله مشکلات پیش روی مسافران فضایی است.

«آنجان کانتراکتور» مهندس مکانیک و از محققان شرکت تحقیقات مواد و سیستم‌ها(SMRC) در تگزاس معتقد است، غذا مجموعه ای از ترکیبات مختلف است که می توانند به شکل پودر در بیایند؛ انواع مختلف پودرها نیز با روغن و آب مخلوط شده و در یک چاپگر سه بعدی، مواد غذایی تولید می کنند.

«کانتراکتور» سال 2013 موفق به دریافت کمک هزینه 125 هزار دلاری ناسا برای طراحی و توسعه نمونه اولیه چاپگر ‌سه‌بعدی تولید غذا برای فضانوردان شد.

چاپگر سه‌بعدی می‌تواند امکان تولید غذاهای تازه از جمله پیتزا را برای فضانوردان فراهم کرده و پایانی بر عصر مواد غذایی خشک فریزری و کنسروی باشد.

این چاپگر قادر به قرار دادن لایه به لایه نشاسته، پروتئین، چربی، طعم‌دهنده‌ها و ریزموادغذایی است؛ پس از چاپ پیتزا با چاپگر سه‌بعدی، 70 ثانیه زمان برای پخت غذا لازم است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون