***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
نخستین فضانورد حرفه‌ای انگلیس

نخستین فضانورد حرفه‌ای انگلیس
شنبه 5 بهمن 1392 - 12:23 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5096 بازدید | 0 دیدگاه
نخستین فضانورد حرفه‌ای انگلیس
نخستین فضانورد حرفه‌یی انگلیس، سال میلادی آینده راهی فضا خواهد شد

سازمان فضایی اروپا اعلام کرد که تیمو تیپیک، فضانورد عضو این سازمان و تبعه انگلستان در 30 نوامبر 2015 با ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ- 19 ام به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد.

سرگئی زالیوتین، کیهان نورد روس و تیموتی کاپرا، فضانورد آمریکایی، دومین تبعه انگلیسی اعزامی به فضا را در این سفر همراهی خواهند کرد.

هلن شارمن، نخستین انگلیسی بود که در سال 1991 در چارچوب یک برنامه تجاری به مجتمع مداری میر سفر کرد.

تیموتی نایجل پیک که به عنوان فضانورد سازمان فضایی اروپا- اسا- راهی ایستگاه فضایی بین المللی می شود درهفتم آوریل 1972 در چیچستر انگلستان به دنیا آمد. وی بعد از تحصیلات متوسطه در آکادمی نظامی سند هورست به ادامه تحصیل پرداخت و از سال 1992 درنیروی هوایی سلطنتی انگلیس خدمت کرده است.

او که عملیات جنگی در بوسنی و افغانستان را در پرونده دارد و سال ها به عنوان خلبان آزمایشگر با انواع مختلفی از بالگرد ها از جمله آپاچی، لینکس، ای.اچ 101 و آ 109 پروازکرده از سال2009 از سوی سازمان فضایی اروپا-اسا- برای کار در ایستگاه فضایی بین المللی انتخاب شد و بعد از اتمام دوره آموزش فضانوردی در 2010 در مرکزآموزش فضانوردان اروپا در شهر کلن جهت تکمیل دوره های آموزشی جهت کار به مرکزآموزش فضانوردان در شهرک ستاره‌یی در حومه مسکو معرفی شد.

اسا روز 20 مه 2013 رسما انتصاب تیموتی پیک را به عنوان یکی از خدمه گروه های 46 و 47 ایستگاه فضایی بین المللی اعلام کرد. این ماموریت به همراه دو کیهان نورد دیگر از کشورهای روسیه و آمریکا بر عرشه سایوز تی.ام.آ- 19 ام از 30 نوامبر2015 آغاز خواهد شد و تا 16 مه 2016 ادامه خواهد داشت.

این یکصد و بیست و هشتمین پرواز سرنشیندار ناو سایوز از سال 1967 خواهد بود.

سرگئی زالیوتین که در این ماموریت فرماندهی سایوز را بر عهده دارد، دو پرواز فضایی در پرونده خود دارد و جمعا بیش از 83 روز از عمر خود را در مدار زمین گذرانده است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون