***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
بانک گزارشهای رصدی هلال ماه

بانک گزارشهای رصدی هلال ماه
سه شنبه 24 دی 1392 - 14:23 | شاخه : | نويسنده : مهدی رحیمی | 10991 بازدید | 0 دیدگاه
بانک گزارشهای رصدی هلال ماه
بانک گزارشهای رصدی هلال ماه

باسمه تعالی

با لطف و عنایت خداوند باریتعالی و همت ، پشتکار و مساعدت تعدادی از اساتید و رصدگران محترم کشور ، "بانک گزارشهای رصد هلال ماه" ، تکمیل و جهت استفاده ی پژوهشگران ، رصدگران و علاقمندان به رویت هلال ماه  از طریق پایگاه اطلاع رسانی هلال ماه قابل دسترسی است  .

ملاحظات :

الف : این بانک مشتمل بر کلیه ی گزارشهای رصدی ثبت شده (شامل هلالهای صبحگاهی ، شامگاهی و روزگاهی) در مجلات علمی و پایگاههای اینترنتی معتبر کشور از سال 1420 هجری قمری تا کنون می باشد بدیهی است که اطلاعات رصدی تعدادی از سالها و ماهها که در این بانک موجود نمی باشد ، در هیچ یک از منابع ذکر شده وجود نداشت در صورتیکه رجاء واثق داشته و داریم که گروههای متعددی در همان سالها و یا ماهها اقدام به رصد هلال ماه نموده اند ولی متاسفانه گزارش رصدهای آنها در دسترس نیست، به همین دلیل خواهشمند است چنانچه اساتید و رصدگران محترم ، گزارشهای مربوطه را در اختیاردارند ، جهت تکمیل بانک ، ارسال فرمایند ، همچنین رصدگرانی که گزارشهای آنها در بین گزارشهای آرشیو شده ، وجود ندارد ، می توانند گزارش رصدهای مورد نظر خود را جهت اضافه شدن به آرشیو یاد شده ارسال نمایند .

ب: نظرات ، پیشنهادات و انتقادات ، می تواند ما را در جهت نیل به اهداف علمی ، بیش از پیش رهنمون سازد ، لذا دوستان محترم می توانند ، نظرات خود را از طریق پست الکترونیکی mahdyrahimy@yahoo.com و یا سامانه ی پیام کوتاه 30002160 و یا با کلیک بر روی اینجــــا برای ما ارسال نمایند .

ج : لازم میدانم از راهنماییهای ارزشمند اساتید محترم آقایان محمدرضا صیاد و سید محسن قاضی میرسعید تشکر و قدردانی کرده و از استاد محترم جناب آقای علیرضا بوژمهرانی به پاس راهنماییهای ارزشمند و همچنین اجازه ی انتقال کلیه ی مقالات و گزارشهای رصدی موجود در سایت کمان آسمان به پایگاه اطلاع رسانی هلال ماه ، تقدیر و تشکر ویژه نمایم .شایان ذکر است هم اکنون مقالات موجود در سایت کمان آسمانی و دیگر سایتهای نجومی کشور با ذکر منبع ، در پایگاه اطلاع رسانی هلال ماه قرار دارد .

د : از مسئولین و اعضای محترم کلیه ی گروهها و انجمن های نجومی کشور ، که با همکاری و مساعدتی مثال زدنی ، نسبت به این پایگاه اطلاع رسانی  و بنده ی حقیر ، ابراز لطف و بزرگواری داشتند کمال تشکر و قدردانی  می نمایم .

هـ : از دوستان عزیزم آقای مهدی کمالی به دلیل برنامه نویسی و پشتیبانی فنی سایت هلال ماه و آقای احمدرضا فتاحی به دلیل جمع آوری اطلاعات رصدی و درج آنها در آرشیو سایت هلال ماه که کاری سخت و طاقت فرسا بود کمال تشکر و قدردانی  دارم .

اهداف آینده :

1 - فراهم ساختن  امکان ارسال گزارش رصد هلال ماه ، بصورت آنلاین و ثبت آن در سایت  به دو زبان فارسی و انگلیسی  . (برنامه نویسی آن در مراحل پایانی قرار دارد)

2- تکمیل بزرگترین آرشیو تخصصی مربوط به تصاویر هلالهای شامگاهی ، صبحگاهی ، روزگاهی ، تایم لپس ، تصاویر رصدگران هلال ماه کشور و جهان و... ، همچنین  ایجاد امکان آرشیو شخصی تصاویر مربوط به گروهها و انجمنهای نجومی (اعم از تصاویر هلال ماه و تصاویر فعالیتهای گروهی و شخصی).

لذا از کلیه ی رصدگران در خواست میگردد با ارسال تصاویر مربوط به هلال ماه ، و یا فعالیتهایشان در حوزه ی رویت هلال ماه ، در تکمیل "آرشیو تصاویر" مشارکت نمایند .

3- و...

یادآور می شوم که  پایگاه اطلاع رسانی هلال ماه ، مستقل و  متعلق به همه ی رصدگر ان عزیز و آنانکه قلبشان برای پیشرفت علم نجوم و رویت هلال ماه در کشور می تپد  می باشد . و افتخار دارد در کنار دیگر سایتهای نجومی  ، به رسالت خود مبنی بر اطلاع رسانی و ارتقای سطح علمی جامعه در حوزه ی رویت هلال ماه ، با راهنماییهای اساتید معزز و همکاری رصدگران گرانقدر اهتمام ورزد .

جهت مشاهده ی آرشیو گزارشهای رصدی بر روی اینجــــــا کلیک کنید

جهت مشاهده ی آرشیو اولیه و در دست تکمیل  تصاویر مربوط به هلال ماه ، بر روی اینجـــــــا کلیک کنید



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون