***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
افزایش احتمال وجود حیات در سیارات بیگانه

افزایش احتمال وجود حیات در سیارات بیگانه
دوشنبه 23 دی 1392 - 10:07 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 2756 بازدید | 0 دیدگاه
افزایش احتمال وجود حیات در سیارات بیگانه
افزایش احتمال وجود حیات در سیارات بیگانه
تحقیقات محققان اسکاتلندی نشان می دهد که احتمال وجود حیات و یا پشتیبانی از حیات در سیارات و اقمار بسیار دورتر از خورشید وجود دارد.

دانشمندان اظهار داشتند که مدلهای سنتی از سیارات قابل سکونت که می توانند از حیات پشتیبانی کنند و زیاد گرم و یا سرد نیستند این حقیقت را مد نظر قرار نداده اند که آب مایع می تواند زیر سطح هم وجود داشته باشد.

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه ابردین که با شخصیتهای علمی دانشگاه سنت اندروز همکاری می کنند اقدام به یک مدل سازی رایانه ای کرده اند که نشان می دهد، این احتمال وجود دارد که مناطق قابل سکونت در سیارات هم اندازه زمین 14 مرتبه بیشتر از چیزی است که پیشتر تصور می شده است.

آنها نتیجه گیری کرده اند که این امر ممکن است شامل تعداد بسیاری سیاره شود.

نتایج این تحقیق در مجله علم سیارات و فضا منتشر شده است.

شان مک ماهون دانشجوی دکترا به عنوان نویسنده اصلی این تحقیق نتایج تحقیقات این گروه را چینین تبین کرده است: عمیق ترین حیات در زمین در 5.3 کیلومتر زیر سطح کشف شده است اما ممکن است در نقاطی از زمین که هنوز حفاری نشده باشند حیات در اعماق 10 کیلومتری وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: با استفاده از مدلهای رایانه ای به این نتیجه رسیده ایم که اگر پنج کیلومتر نخست زیر سطح سیاره را یک سیاره شبیه به زمین که به دور یک ستاره شبیه به خورشید می چرخد در نظر بگیریم، احتمال وجود حیات سه برابر بیشتر می شود. این مدلها نشان می دهند که حتی اگر زمین سه برابر فاصله کنونی با خورشید را داشت، آب مایع تا پنج کیلومتری زیر سطح زمین می توانست وجود داشته باشد.

این محقق یادآور شد: اگر عمق بیشتری را در نظر بگیریم و 10 کیلومتری سطح را بررسی کنیم در آن صورت مناطق قابل سکونت برای یک سیاره شبیه زمین 14 برابر می شود.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون