*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
افزایش عمر عملیاتی ISS تا سال 2024

افزایش عمر عملیاتی ISS تا سال 2024
شنبه 21 دی 1392 - 11:53 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4907 بازدید | 0 دیدگاه
افزایش عمر عملیاتی ISS تا سال 2024
افزایش عمر عملیاتی ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال 2024

با موافقت دولت آمریکا، عمر عملیاتی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ برای چهار سال بیشتر از زمان تعیین شده اولیه یعنی تا سال 2024 افزایش پیدا کرد.

ساخت ایستگاه فضایی از سال 1998 آغاز و نخستین فضانوردان در سال 2000 در آن مستقر شدند؛ ایستگاه با هزینه 100 میلیارد دلاری و همکاری 15 کشور مختلف ساخته شده و پایگاه تحقیقاتی در مدار زمین محسوب می‌شود.

مطالعات صورت گرفته توسط شرکت بوئینگ نشان می‌دهد که ساختار این پایگاه مداری و بخش‌های سخت‌افزاری آن تا سال 2028 از کارآیی مطلوبی برخوردار خواهد بود.

کاخ سفید با هدف حفظ این پایگاه فضایی، موافقت خود را با افزایش عمر عملیاتی ISS بمدت چهار سال دیگر یعنی تا سال 2024 اعلام کرد.

با این تصمیم، ناسا زمان بیشتری برای توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای مأموریت سرنشین‌دار به مریخ پیدا می‌کند؛ همچنین حفظ ایستگاه فضایی در مدار زمین تا سال 2024 فرصت مناسبی را برای شرکت‌های تجاری و محققان فراهم خواهد کرد.

شرکت‌های تجاری و محققان از شرایط منحصر بفرد محیط میکروگرانشی ایستگاه فضایی برای انجام آزمایشات، توسعه محصولات و فناوری‌های جدید از جمله داروها و ماهواره‌های کوچک استفاده می‌کنند.

«بیل گرستنمایر» از مدیران ناسا تأکید کرد: افزایش عمر عملیاتی ایستگاه فضایی، تصمیم انفرادی دولت آمریکا نبوده و سایر شرکای بین‌المللی نیز از این تصمیم استقبال کرده‌اند.

سهم ناسا برای استفاده و نگهداری از ایستگاه فضایی در ارتفاع 400 کیلومتری بالای زمین، سالانه سه میلیارد دلار است که نیمی از این هزینه‌ها برای انتقال فضانوردان و محموله‌های باری صرف می‌شود؛ اما تصمیم برای افزایش عمر عملیاتی ایستگاه فضایی نیازمند تصمیم‌گیری جدی ناسا در خصوص بودجه است که باید به تأیید کنگره برسد.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون