***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
در جمع شیفتگان پر انرژی کانون نجوم دانشگاه خلیج فارس

در جمع شیفتگان پر انرژی کانون نجوم دانشگاه خلیج فارس
يكشنبه 27 اردیبهشت 1388 - 02:30 | شاخه : | 2765 بازدید | 0 دیدگاه
در جمع شیفتگان پر انرژی کانون نجوم دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه خلیج فارس به میزبانی کانون نجوم ویژه برنامه سال جهانی نجوم را با دعوت ازاستاد احمد دالکی پدر نجوم آماتوری کشور و مهندس مسعود عتیقی مدیریت انجمن نجوم آماتوری ایران به اجرا در آورد. هنگام ورود به شهر بندری بوشهر میهمانان با استقبال گرم دبیر کانون نجوم دانشگاه، یکی از اساتید ، جناب آقای کرمی مسئول رصدخانه و جمعی از دانشجویان روبرو شدند که با تقدیم دسته گلهایی ورود آنان را به شهر تاریخی و دلاور خیز بوشهر خیر مقدم گفتند. صبح شنبه با آغاز همایش پس از خیر مقدم مجری آقای روزبهانی، خانم توکلی دبیر کانون نجوم دانشگاه به ارایه گزارش کوتاهی از این تشکل نو پا پرداختند .ارایه مقاله ای در مورد سیاهچاله ها توسط یکی از دانشجویان عضو کانون و سپس سخنرانی مهندس عتیقی مدیریت انجمن در مورد طولانی ترین کسوف قرن 21 و بررسی همه جانبه این رویداد بی نظیر، شرکت کنندگان بیش از پیش برای انجام طرحهای تحقیقی و پژوهشی ترغیب گردیدند. سپس حاضران این برنامه با اهداف و ویژگیهای انتخاب سال جهانی ستاره شناسی با سخنرانی استاد دالکی آشنا شدند.  جناب آقای دکتر تاجیک ریاست دانشگاه با حضور صمیمانه در این برنامه ، در جمع دانشجویان تمایل خود را به توسعه  بیش از پیش این علم وفراگیری عمومی آن طی سخنانی کوتاه ابراز نمودند. تواضع و همراهی ریاست محترم دانشگاه با میهمانان  ودانشجویان با همه مشغله کاری که داشتندواقعاً مثال زدنی بود.

برنامه عصرگاهی گروه  ومیهمانان با همراهی دکتر تاجیک ریاست محترم دانشگاه  بازدید از رصدخانه بوشهر بود که در میان خبرهای اینترنتی گوناگون  نجومی در رسانه، معرفی این مجموعه پرتوان به فراموشی سپرده شده است این بخش با حضور فرد دلبسته ای بنام آقای کرمی از آموزش و پرورش استان اداره می شود که بسیار صمیمی و در طول سفر میهمانان را با لطف خاصی همراهی می کردند. مجموعه ای که اگر علاقمندی مدیر مسئول آن نبود بنا به فرموده ایشان با بی مهری برخی دست اندر کاران اقتصادی عرصه نجوم به عدم کارایی وتعطیلی کشانده می شد. این مجموعه  که برای اولین بار دو میهمان نجومی  ازفعالان این عرصه در کشور از آن بازدید می کردند، دارای آسمان نمای کوچک ، گنبد 6 متری و تلسکوپ 16  اینچ Meade می باشد که از قابلیتهای بالایی نیز برخوردار است. و مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در این بازدید توصیه نموند تا با تعریف پروژه های پژوهشی از قابلیتهای موجود رصدخانه بیش از پیش بهره برداری شود.

حضور در جمع دانشجویان، پرسش  وپاسخ و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای آنها که شامل بخش رصدی، ساعت آفتابی، پخش اسلایدها و فیلمهای نجومی و نمایشگاه عرضه پوستر و کتب نجومی بود، پایان بخش یک روز جذاب در میان دانشجویان با حرارتی به گرمای سرزمین جنوب محسوب می گردید. بد نیست یاد آور شویم کانون نجوم به نشر وتوزیع خبرنامه  نجومی دانشجویی نیز مبادرت ورزیده است. خداحافظی صمیمانه و امید به توسعه این فعالیتها اینگونه  برنامه  ها را پایان ناپذیر قلمداد می کند. میهمانداران پرواز و خلبان نیزدر این سفر از آشنایی با نجوم محروم نماندند ، هنگامیکه مسافری نجومی خود را شناخته و با دریافت کتبی از استاد و شرح وتوضیحات مدیر انجمن برای گام گذاشتن در این راه راهنمایی شدند.

روابط عمومی انجمن

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون