***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
پیاده‌روی بر روی سیارک‌ها با لباسهای جدید فضایی

پیاده‌روی بر روی سیارک‌ها با لباسهای جدید فضایی
دوشنبه 25 آذر 1392 - 11:39 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5492 بازدید | 0 دیدگاه
پیاده‌روی بر روی سیارک‌ها با لباسهای جدید فضایی
پیاده‌روی بر روی سیارک‌ها با لباسهای جدید فضایی

ناسا با آزمایش لباسهای سبک‌تر و متحرک‌تر برای فضانوردان، در حال انجام اقداماتی است که می‌تواند پیاده‌روی فضایی را بر روی یک سیارک به واقعیت تبدیل کند.

ناسا در آزمایشگاه شناور خنثی خود در هوستون در حال آزمایش نسخه جدیدی از لباس فضایی نمادین نارنجی‌رنگ خود موسوم به « سیستم پیشرفته فرار خدمه»‌ (ACES) هستند که می‌تواند برای گردش بر روی سیارکها مناسب باشد.

لباسهای فضایی بزرگ و سنگین «واحد حرکت پیاده‌روی فضایی» (EMU) که توسط فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده هستند، برای فضای محدود داخل فضاپیمای اوریون که این ماموریت از آن استفاده خواهد کرد، بسیار بزرگ هستند؛ در همین راستا، تیم مهندسان ناسا در تلاش برای بهینه‌سازی لباسهای ACES برای اکتشافات فضای عمیق هستند که از مزیتهای آن می‌توان به تحریک بیشتر اشاره کرد.

ناسا اوایل سال جاری از مفهوم لباس فضایی « Buzz Lightyear-esque Z-1» رونمایی کرده و اظهار کرده بود که تا سال 2015 برای استفاده در ماموریتهای مختلف آماده خواهد شد اما بنظر می‌رسد که از کاربری لازم برای ماموریتهای سیارکی برخوردار نباشد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون