*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
بروز نقص فنی در سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی

بروز نقص فنی در سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی
يكشنبه 24 آذر 1392 - 10:53 | شاخه : | منبع : ایسنا | 3620 بازدید | 0 دیدگاه
بروز نقص فنی در سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی
بروز نقص فنی در سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی

ناسا از بروز نقص فنی در یکی از دو سیستم خنک کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ خبر داد.

بروز نقص در سیستم خنک کننده از روز چهارشنبه 11 دسامبر (20 آذر)‌ گزارش شده و به‌نظر می‌رسد که این مشکل ناشی از یک دریچه معیوب در داخل پمپ خنک‌کننده خارج از ایستگاه باشد.

ناسا در حال بررسی بروز نقص فنی در یکی از دو سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی بین المللی است که می‌تواند زندگی شش فضانوردان مستقر در ISS را تهدید کند، اما در حال حاضر خطر جدی محسوب نمی‌شود.

به گفته «جاش بایرلی» سخنگوی ناسا در مرکز فضایی جانسون، سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی پس از تشخیص دمای غیرطبیعی بطور خودکار خاموش شد؛ در صورتیکه این نقص ناشی از یک مشکل نرم‌افزاری باشد، با انجام بروزرسانی برنامه نرم‌افزاری، مشکل برطرف می شود، اما اگر مشکل سخت افزاری باشد، شرایط کمی دشوار می شود.

تجهیزات موجود در ایستگاه فضایی تحت تأثیر خاموش شدن یکی از دو سیستم خنک کننده، خاموش یا به سیستم دوم متصل شده‌اند؛ بطور مثال سه فریز مخصوص نگهداری نمونه‌های علمی برای بازگرداندن به زمین به سیستم دوم متصل شده‌اند.

«بایرلی» تأکید می‌کند: ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ دارای سه پمپ یدکی خارج از ایستگاه است و اگر مهندسان تشخیص دهند که دریچه معیوب قابل تعمیر نیست، فضانوردان مجبور به انجام پیاده‌روی فضایی خارج از ایستگاه می‌شوند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون