***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
ادامه فعالیتهای هفته جهانی نجوم

ادامه فعالیتهای هفته جهانی نجوم
چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388 - 02:30 | شاخه : | 2774 بازدید | 0 دیدگاه
برنامه های هفته جهانی نجوم که از سوی این اولین مرکز اختر شناسی آماتوری قانونمند و مزین بنام ایران از قبل اعلام و در رسانه های دیداری شنیداری و نوشتاری گزارشهای آن منعکس گردید با برگزاری ایده نو امسال در بردن ستاره شناسی به مدارس ابتدایی ادامه یافت. دبستان پسرانه ستارخان در منطقه 2 و دبستان دخترانه امام صادق(ع) در منطقه 5 از جمله مجموعه های داوطلب  برای اجرای این طرح بودند که با حضور کارشناسان توانمند انجمن در روز یکشنبه 13 اردیبهشت 88 (روز پایانی هفته جهانی نجوم) و با پخش اسلاید های نجومی ،سخنرانی  همراه با پرسش و پاسخ و رصد ماه این جرم دوست داشتنی زمینیان به اجرا در آمد، روز بعد نیز این برنامه در دبستان دیگر طرح برگزار شد.
دعوت دانشگاه علم و صنعت واحد اراک سببی شد تا مدیریت انجمن به اتفاق پدر نجوم آماتوری ایران جناب آقای مهندس احمد دالکی در همایش ویژه سال جهانی نجوم جهت سخنرانی تحلیلی در مورد طولانی ترین کسوف کامل قرن 21 در این سال بین المللی در روز سه شنبه 15 اردیبهشت شرکت نمایند. در این برنامه که با استقبال ریاست محترم دانشگاه و دانشجویان صمیمی همراه بود، میهمان نوازی دوستانه اهالی استان قابل تقدیر خاص بود.
در این برنامه استاد دالکی در زمینه خدمات گالیله و سال جهانی نجوم برای حاضران سخن گفتند. مهندس عتیقی مدیریت انجمن سخنران بعدی بودند که با استقبال خاص دانشجویان پسر  ودختر موضوع مطروحه ایشان (بررسی ابعاد مختلف کسوف 31 تیرماه 1388) روبرو گردید. پرسش و پاسخ و اهدای لوح تقدیر به میهمانان پایان بخش همایش بود. سپس بازدید از نمایشگاه مشترک انجمنها و گروههای استان که با پشتیبانی سازمان ملی جوانان برگزار شده بود برنامه پایانی روز و اختتامیه این نمایشگاه زیبا که از عکسها ودستاوردهای نجومی استان شکل گرفته بود نیز به حساب می آمد. نشریه پولاریس توسط یکی از دختران دانشجو دانشگاه اراک به مدیریت انجمن در این نمایشگاه اهدا گردید.نشست دوستانه با اعضای انجمن نجوم دانشگاه علم وصنعت در ساعات پایانی روز سه شنبه به انجام رسید.
گروههای زیادی در استان مرکزی فعالیت می کنند که از جمله به انجمن علمی دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه اراک ، انجمن ستاره شناسی اراک و دانشگاه آزاد  و... می توان اشاره نمود. در پایان از استقبال و همراهی صمیمانه ریاست و ممسئولین محترم دانشگاه علم و صنعت و دانشجویان این دانشگاه که با برخی منجمان آماتور اراک در این برنامه شرکت و در طول روز میهمانان را همراهی می نمودند صمیمانه قدر دانی می گردد.
همچنین کارگاه ساعتهای آفتابی در روز چهارشنبه در دبیرستان رفاه و با حضور علاقمندان این مبحث که تعداد بسیاری از دانش پژوهان این مدرسه را شامل می شد برگزار و ضمن شرح در مورد اساس کار و تاریخچه کوتاهی از این ساعتها، دانش آموزان یک نمونه از این ساعتها را همزمان ساخته و به یادبود همراه خود به منزل بردند.
اجرای شب رصدی و در کاروانسرای کرشاهی و برنامه های جنبی ترویجی در آن منطقه برنامه دیگری از انجمن خواهد بود.

سرویس خبری انجمن

تصاویر برنامه ها
بررسی طولانی ترین کسوف قرن 21
بازدید از نمایشگاه هفته نجوم
نقاشیهای کودکان از آسمان
عکسی گروهی بابرخی از دست اندرکاران نمایشگاه
عکس گروهی با تعدادی از اعضای انجمن نجوم دانشگاه علم وصنعت اراک
نشریه  گروه نجوم دانشگاه اراک
کارگاه ساعتهای آفتابی در دبیرستان رفاه


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون