***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
معرفی خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی

معرفی خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی
يكشنبه 17 آذر 1392 - 14:25 | شاخه : | منبع : ایسنا | 3920 بازدید | 0 دیدگاه
معرفی خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی
معرفی خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی

دو کیهان‌نورد روس به همراه فضانوردی از ناسا، سه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی را در مأموریت اکتشافی 39/40 تشکیل می‌دهند.

بر اساس اعلام سخنگوی مرکز تمرین فضانوردان «یوری گاگارین» در روسیه، «الکساندر اسکورتسوف» و «اولگ آرتمیف» کیهان‌نوردان روس به همراه «استیو سوانسون» فضانورد ناسا، خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ را تشکیل می‌دهند.

فضانوردان روس جایگزین دو هموطن خود «اولگ کوتوف»، «سرگئی ریازانسکی» شده و «سوانسون» که فرماندهی مأموریت 40 را نیز برعهده خواهد داشت، جایگزین «مایکل هاپکینز» فضانورد ناسا می‌شود.

این فضانوردان 26 مارس 2014 میلادی (ششم فرودین 93) توسط کپسول سایوز از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان راهی فضا خواهند شد و تا ماه سپتامبر (شهریور ماه) در ISS‌ حضور خواهند داشت.

کپسول فضایی سایوز روسیه تا سال 2016 میلادی تنها فضاپیما برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگرداندن آنها به زمین خواهد بود.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون