***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
»
»
»
ترافیک ماه زیاد شد

ترافیک ماه زیاد شد
يكشنبه 17 آذر 1392 - 14:22 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 4325 بازدید | 0 دیدگاه
ترافیک ماه زیاد شد
روز جمعه با ورود موفقیت آمیز کاوشگر چین به مدار قمر زمین ، ترافیک ماه افزایش یافت.

روز جمعه با ورود موفقیت آمیز کاوشگر چین به مدار قمر زمین ، ترافیک ماه افزایش یافت . اگر این مأموریت موفقیت آمیز باشد چین نیز به عنوان یکی از 3 کشوری که روی سطح ماه فرود آمده اند به اتحاد جماهیر سابق و ایالات متحده ملحق می شود.

از زمان سفر انسان به ماه در دهه 60، ماه هدفی برای سفرهای فضایی نبوده است اما طی چند سال گذشته با موفقیت مدارگر موفق ماه ژاپن این مسئله تغییر کرد، اکنون نیز چین در آستانه محلق شدن به دو کشور دیگری است که در سطح ماه فرود آمده اند.

چین کاوشگر خود را روز دوشنبه هفته گذشته از مرکز ماهواره شیچانگ روی موشک حامل لانگ مارچ به فضا پرتاب کرد. حاملهای لانگ مارچ موشکهای طراحی و ساخته شده توسط چین هستند.

کاوشگر چین با نام چانگ ئه – 3 پس از یک سفر 112 روزه وارد ماه شد و پس از آغاز ضربات متغیر به موتورها طی 361 ثانیه در مدار ماه با 100 کیلومتر ارتفاع قرار گرفت. احتراق موتورها موجب می شود که این کاوشگر در حالت کاهش سرعت قرار گیرد تا از واژگون شدن روی سطح ماه جلوگیری شود. چانگ ئه – 3 درحال حاضر در مدار ماه است تا ماه نورد چین را با یک فرود آرام روی سطح ماه قرار دهد.

این ماه نورد با نام یوتو  ( خرگوش سبز یشمی) که وامدار اسطوره شناسی چینی است پرتاب شد. کارشناسان امیدوارند که یوتو در ماه جاری میلادی روی سطح ماه فرود آید و زمانی که به آنجا رسید سطح ماه را در جستجوی یافتن منابع طبیعی جستجو کند.

سایر کشورها کاوشهای خود را در سطح ماه در سال 1976 متوقف کردند. کاوشگر چانگ ئه -3 و یوتو پیشرو برخی از طرحهای فرازمینی چین در آینده هستند. چین پیش از این از طرحهای خود برای ساخت و تسخیر یک ایستگاه فضایی تا سال 2020 خبر داده است، اگر این مأموریت موفقیت آمیز باشد چین در آینده یک فضانورد انسانی روی سطح ماه فرود می آورد.

چین از اواخر ماه جاری تلاش می کند یوتو را در خلیج رنگین کمانها فرود آورد. این منطقه فرود یک زمینی از گدازه های آتشفشانی است که در ربع چپ بالایی در سمت نزدیک ماه به زمین قرار دارد.

چون یک برج دیدبانی کنترل ترافیک، این کاوشگر دارای حسگر تشخیص زمین است که اطلاعات را به رایانه هدایت در زمان واقعی منتقل می کند، موشکی که توسط یک رایانه کنترل می شود فشار خود را در تلاش برای هدایت ماه نورد کاهش یا افزایش می دهد تا از فرود آن روی سطح ناهموار جلوگیری به عمل آید.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون