***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
کشف جدیدی از فضا پیمای مسنجر

کشف جدیدی از فضا پیمای مسنجر
جمعه 11 اردیبهشت 1388 - 02:30 | شاخه : | 3131 بازدید | 0 دیدگاه

بنا به گزارش منتشر شده در شماره یکم ماه مه 2009 میلادی (امروز)، ازتحلیل تصویر برداریهای ماه اکتبر 2008 میلادی، فضاپیمای اعزامی سازمان فضایی امریکا ناسا(مسنجر) که  120تصویر کیفیت بالا از سطح سیاره تیر در دور دوم بررسی سطح غزال تیز پای منظومه خورشیدی تهیه نموده است، نشان داده که اتمسفر، میدان مغناطیسی و وضعیت جغرافیایی این جرم نسبت به آنچه که در گذشته تصور می شد از درجه فعالیت بالاتری برخوردار است.
ضمناً این فضا پیما یک دهانه بزرگ به قطر نزدیک به 70کیلومتر!  را در این سیاره کشف و به آن نام "رامبراند" داده اند. دهانه رامبراند منطقه ای به اندازه فاصله تهران تا یزد را می پوشاند. این دهانه 9/3 میلیارد سال قبل و در اواخر دوره بمباران سنگین درون منظومه ای ایجاد گردیده است.
میدان مغناطیس سیاره ناشی از درون این جرم و جو موقت در اثر بمبارانهای باد خورشیدی ایجاد می گردد. مسنجر یک میدان پویای مغناطیسی را در اطراف تیر شناسایی نموده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر به منبع خبر به آدرس  ذیل مراجعه نمایید:
science.nasa.gov/headlines/y2009/30apr_mercury.htmسرویس علمی انجمن 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون