***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
خورگرفت در ارتفاع ۴۴٫۰۰۰ پایی

خورگرفت در ارتفاع ۴۴٫۰۰۰ پایی
پنجشنبه 16 آبان 1392 - 08:15 | شاخه : | مترجم : سوره صادقی | 5942 بازدید | 0 دیدگاه
خورگرفت در ارتفاع ۴۴٫۰۰۰ پایی
خورگرفت در ارتفاع ۴۴٫۰۰۰ پایی - تصویر روز نجوم 16 آبان 1392 Eclipse at 44,000 Feet - APOD 2013 November 7 Image Credit & Copyright: Ben Cooper (Launch Photography)
زمان‌بندی در گرفتن این عکس از خورگرفتِ سوم نوامبر بسیار حیاتی بوده است. ولی این جویندگان شیردل که در تعقیب کسوف‌ها به همه‌جا سفر می‌کنند، در حالی که در ارتفاع ۴۴٫۰۰۰ پایی از زمین در یک پرواز چارتر با سرعت ۵۰۰ مایل در ساعت پرواز می‌کردند، باز هم توانستند به سایه ماه برسند و بگیرندش. این پرواز بسیار قابل‌توجه در خطی صاف از وسط رد سایه گذر می‌کرد. سایه ماه در حالی که آسمان ورای بال هواپیما را در تاریکی فرو می‌بَرد، با سرعت حدود ۸٫۰۰۰ مایل در ساعت بر فراز اقیانوس اطلس، ۶۰۰ مایل در جنوب‌شرق برمودا در حال حرکت است. این تصویر بعد از تنها یک لحظه خورگرفت کامل، صفحه ماه را گویی که نیمرخی سیاه ازو ترسیم کند، گرفته است. شعاع نور خورشید، افتاده بر روی قله‌ها و دره‌ها، و با ماه که از جلویش عبور می‌کند، لحظه‌ای کوتاه از ظاهری پدید آورده که به انگشتری الماس که می‌درخشد، می‌ماند.
مترجم : سوره صادقی
سوره صادقی عضو انجمن نجوم آماتوری ایران و دانش‌آموخته حقوق مالکیت فکری و فن‌آوری اطلاعات است. وی علاوه بر ترجمه در زمینه‌های مورد علاقه، در وبلاگ تخصصی اثر اصیل: حقوقِ هنر نیز می‌نویسد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون