***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
شعله سبز، خورشید را نشانه گرفت

شعله سبز، خورشید را نشانه گرفت
دوشنبه 29 مهر 1392 - 15:51 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 8015 بازدید | 0 دیدگاه
شعله سبز، خورشید را نشانه گرفت
شعله سبز خورشید را نشانه گرفت

یک عکاس نجومی موفق شد از دنباله دار آیسان که از آن با عنوان روشنترین دنباله داری یاد می شود که طی یک قرن مشاهده شده تصویر زیبایی در آسمان شب و در مسیر آن به سمت خورشید بگیرد.

دنباله دار آیسان که از آن با عنوان روشنترین دنباله داری یاد می شود که طی یک قرن مشاهده شده در صورتی که خورشید به آن رحم کند در فصل پاییز از زمین قابل مشاهده خواهد بود.

آدام بلاک عکاس نجومی این تصویر فوق العاده از دنباله دار قرن را با یک دوربین SBIG STX16803 CCD و تلسکوپ 32 اینچی شولمان در بالای کوه لمون متعلق به دانشگاه آریزونا در تاریخ 8 اکتبر ثبت کرده است.

اگر دنبال دار آیسان هنگام رویارویی بسیار نزدیک خود با خورشید که ماه آینده صورت می گیرد از بین نرود، زیبایی آن در ماه دسامبر رصدگران آسمان را شگفت زده می کند.

این دنباله دار سال گذشته درحالی که ابر اورت را ترک می کرد توسط چند ستاره شناس آماتور در روسیه کشف شد. ستاره شناسان اعتقاد دارند این نخستین سفری است که دنبال دار آیسان به داخل منظومه شمسی دارد.

دنباله دار آیسان (ISON) دورترین لایه منظومه شمسی ما را که به آن ابر اورت گفته می شود، ترک کرد، پاییز امسال در ماه نوامبر این دنباله دار یخی به نقطه اوج سفر خود می رسد و شرایطی را برای مشاهده آن توسط رصدگران زمین فراهم می کند.

آیسان یک دنباله دار خورشید خراش است، این اجسام به علت وجود احتمال تخریب آنها به واسطه نزدیکی مدارشان به خورشید، به این نام مشهور شده اند، مدار این نوع اجسام در فاصله یک میلیون 367 هزار کیلومتری از خورشید حرکت می کند و دانشمندان تخمین زده اند که نزدیک ترین عبور آیسان از مقابل خورشید زمین در فاصله یک میلیون 174 چهار کیلومتری خواهد بود.

آیسان در تاریخ 28 نوامبر (7 آذر ماه) به نزدیک ترین فاصله خود (1.2 کیلومتر) با خورشید می رسد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون