*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024

ناسا کوتاه آمد
دوشنبه 29 مهر 1392 - 15:40 | شاخه : | منبع : ایسنا | 10178 بازدید | 0 دیدگاه
ناسا کوتاه آمد
ناسا کوتاه آمد

دانشمندان چینی که از حضور در کنفرانس سیارات بیگانه ناسا محروم شده بودند، با دریافت نامه‌یی از سوی این آژانس، اجازه حضور در این کنفرانس علمی را پیدا کردند.

آژانس فضایی آمریکا چندی قبل با انتشار بیانیه یی، حضور محققان چینی از جمله افراد شاغل در دانشگاه ها و موسسات علمی آمریکا را در دومین کنفرانس علمی کپلر ممنوع اعلام کرد.

ناسا علت عدم پذیرش محققان چینی را قانون تصویب شده در مارس 2011 عنوان می کند که بر اساس آن، استفاده از بودجه دولت برای میزبانی از اتباع چین در مراکز ناسا ممنوع است.

این تصمیم با مخالفت گسترده دانشمندان آمریکایی از جمله دبرا فیشر، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه ییل، پروفسور جف مارسی از اساتید نجوم دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و کریس لینتوت از اخترشناسان دانشگاه آکسفورد روبرو شد و آنها حضور در کنفرانس ماه نوامبر را تا لغو این تصمیم، تحریم کردند.

«چارلز بولدن» رئیس ناسا، ممنوعیت حضور محققان چینی در کنفرانس علمی کپلر را تأسف بار خوانده و از تجدید نظر برای لغو ممنوعیت حضور محققان چینی خبر داده بود.

جمعی از دانشمندان چینی که با دریافت ایمیل از ممنوعیت حضور در این کنفرانس مطلع شده بودند، روز گذشته از دریافت مجوز رسمی از سوی ناسا برای حضور در کنفرانس علمی کپلر خبر دادند.

دومین کنفرانس علمی کپلر از از چهارم تا هشتم نوامبر (13 تا 17 آبان) به میزبانی شماری از محققان آمریکایی و تیم‌های بین‌المللی حاضر در برنامه تلسکوپ فضایی کپلر در مرکز تحقیقات فضایی Ames ناسا در کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون