***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
تعطیلی دولت آمریکا به سایت ناسا رسید

تعطیلی دولت آمریکا به سایت ناسا رسید
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 11:37 | شاخه : | منبع : ایرنا | 5828 بازدید | 0 دیدگاه
تعطیلی دولت آمریکا به سایت ناسا رسید

تعطیلی دولت آمریکا به دلیل دعوای کنگره و اوباما سبب تعطیل شدن بخش های مهمی از این کشور از جمله وب سایت های مراکز تحقیقاتی مهم مانند سازمان فضایی آمریکا (ناسا) شده است.
به هنگام مراجعه به وبسایت ناسا این جمله مشاهده می شود: متاسفانه این سایت به دلیل تامین نشدن ( قطع شدن ) بودجه دولتی در دسترس نیست. 
به گزارش منابع خبری پس از تعطیلی سایت ناسا روسیه به این سازمان پیشنهاد داد تا خدمات مورد نیاز آن را ارائه دهد زیرا بسیاری از مردم مریخ را مانند کشور خود دوست دارند، اما تاکنون پاسخ ناسا دراین زمینه رسانه ای نشده است. 
سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) بزرگترین سازمان فضایی درجهان است که طرح های کلان پژوهشی بین المللی را درحوزه فضا به موقع اجرا می گذارد. 
این سازمان در ۲۹ ژوئیه ۱۹۵۸ با امضای رئیس‌جمهور دوایت دیوید آیزنهاور بنیان‌گذاری ‌شد و فعالیت خود را از اول اکتبر همان سال با جذب هشت هزار کارمند، بودجه سالانه ۱۰۰ میلیون دلار و به کارگیری آزمایشگاههای پژوهشی لانگلی، ایمز با مدیریت توماس کیت گلنان آغاز کرد. 
ناسا برای رقابت با سازمان فضایی فدرال روسیه وارد عرصه فعالیت های فضایی شد و با پروژه فضایی عطارد در سال ۱۹۵۸ به ‌منظور پرتاب نخستین انسان از نیروی هوایی آمریکا به ‌سوی فضا و قرارگرفتن در مدار زمین آغاز به ‌کار کرد. 
درسال های اخیر سایت ناسا یکی از فعال ترین وب سایت های علمی- تحقیقاتی در حوزه تحقیقات هوا فضا بوده است. 
از سال ۲۰۱۲ تاکنون ناسا حدود ۱۸ هزار نفر را استخدام کرده است و همچنین برای برخی برنامه های خود از پیمانکاران خصوصی استفاده می کند که تعداد این پیمانکاران بیش از ۷۰ هزار نفر است. 
البته ناسا اعلام کرده است که تعطیلی دولت نمی تواند برنامه کاوشگر کیوریستی / کنجکاوی/ را تحت تاثیر قرار دهد. 
اما سایت ناسا مشمول تعطیل دولت آمریکا شده است. این سایت به صورت آنلاین تازه ترین اخبار و گزارش های مرتبط با فعالیت دانشمندان، فضانوردان و موسسات آمریکایی فعال در حوزه فضانوردی ، ستاره شناسی و... را ارائه می کرد. اما از ابتدای هفته جاری پس از به توافق نرسیدن اوباما و کنگره بر سر بودجه رسمی کشور مانند بسیاری از بخش های دولتی امریکا تعطیل شده است. 
درپی این دعوا اکنون سرنوشت ۸۰۰ هزار کارکنان بخش های مختلف دولتی آمریکا با ابهام روبرو است و اکثر آنها با خطر بیکار شدن مواجه شده اند. 
روز ۹ مهرماه (اول اکتبر) باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، در سخنانی که از شبکه‌های رادیو و تلویزیون آن کشور پخش شد، اعلام کرد که به دلیل تصویب نشدن لایحه بودجه دولت فدرال در کنگره این کشور، نهادهای دولتی امکان ادامه فعالیت و ارائه خدمات را ندارند و کنگره را متهم کرد که به وظیفه خود در تصویب لایحه بودجه عمل نکرده است. این سخنان جنگ میان دولت و کنگره این کشور را آغاز کرد. 
پیشتر دفتر ریاست جمهوری آمریکا به نهادهای دولت فدرال هشدار داده بود که منابع مالی لازم برای ادامه فعالیت آنها در اختیار دولت قرار نگرفته و باید خود را تعطیل محسوب کنند. 
اوباما در عین حال گفت که نهادهای ارائه دهنده خدمات حیاتی به کار خود ادامه خواهند داد و به خصوص از واحدهای ارتش خواست که همچنان آمادگی خود را برای دفاع از کشور حفظ کنند. 
به گفته وی قرار بود ارتش، سازمان‌های امنیتی، ارائه دهندگان خدمات ترافیک هوایی و حمل و نقل عمومی تحت تاثیر تعطیلی سازمان‌های دولتی قرار نگیرند اما تاکنون همه این موضوع محقق نشده است . 
رئیس جمهوری آمریکا پیش بینی کرده بود که تعطیل شدن خدمات دولتی تاثیری نامطلوب بر شرایط اقتصادی این کشور خواهد داشت و مانعی را در راه اجرای برنامه‌های اصلاحی دولت او ایجاد خواهد کرد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون