***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
برنامه های انجمن در سال 1388

برنامه های انجمن در سال 1388
شنبه 8 فروردین 1388 - 03:30 | شاخه : | 3179 بازدید | 0 دیدگاه

برنامه های انجمن در سال 1388ادامه فعالیتهای سال جهانی نجومآنچه که در توان داشتیم و با همراهی شما دوستان در سال گذشته به اجرا در آوردیم. علیرغم هیچگونه بودجه تخصیصی به این مرکز رسمی و پر تلاش کشور، خوشبختیم که الطاف شما دوستان ارزشهای حرکتهای اجرایی را نه تنها کاهش نداده بلکه خصیصه خود جوشی و مردمی بودن آن اعتبار ویژه ای را به آن می دهد. سال 1388 که ادامه برنامه های سال جهانی نجوم را پیش رو داریم با برنامه های متنوع تری طرح گردیده و امید داریم پشتیبانی بیش از پیش شما اعضای صمیمی را در اجرای بهینه این حرکتها کمک نماید. با تبریک سال نو به سراغ برنامه های این سال می رویم همین قدر بدانید با مرکزی در حوزه نجوم آماتوری همراه گشته اید که همه ساله بصورت شفاف کارنامه عملکرد سال قبل و برنامه های سال جدید را به شما شیفتگان نجوم آماتوری کشور عرضه داشته و حتی مکتوبات این حرکت در اختیار مسئولین ذیربط و اساتید معظم قرار می گیرد. مسلماً اولین برنامه حضور انجمن با همراهی اعضای خود از سراسر کشور در طرح بین المللی 10ساعت نجوم خواهد بود.

* شبهای رصدی انجمن هر ماهه همچون سال گذشته برنامه های رصدی را با تکیه بر تجارب بسیار زیاد خود در سال جدید و در کنار یکی از آثار تاریخی مناطق مختلف کشورمان با سطح کیفی بالابه اجرا در خواهد آورد. این گشتهای نجومی به شرح ذیل است:
1. پنج شنبه 27 فروردین ماه             رصد عوارض سطح ماه
2. //            1اردیبهشت    ویژه هفته جهانی نجوم ( آشنایی با آسمان )
3. //            7 خرداد                        زیبایی های آسمان بهار
4. //            25 تیر              همراه با آسمان شبهای زیبای تابستان
5. //            31 تیر              رصد طولانی ترین کسوف قرن در کشور چین ( سالروز تاسیس انجمن)
6. //            29 مرداد           (مسابقه رصدی) بهره گیری از هوای معتدل کوهستان ویژه نوجوانان و جوانان
7. //            3مرداد           ویژه برنامه رویت هلال رمضان 1430
8. //            26 شهریور       ویژه رصد هلال صبحگاهی رمضان و آشنایی با رویت هلال
9. شنبه 28 شهریور       رویت هلال شوال 143توسط گروه ویژه انجمن
10. پنج شنبه 23 مهر             رویت هلال صبحگاهی شوال ویژه آغاز بهار تعلیم و تربیت (ویژه دانش آموزان)
11.سه شنبه 26 آبان                        بارش شهابی اسدی ( ویژه دانشجویان )
12.پنج شنبه 26 آذر                         وداع با جذابیتهای آسمان پائیزی ( به استقبال یلدا)
13.جمعه 25 دی             آشنایی با رصد در روز
14.پنج شنبه 22 بهمن           آموزش رصد اجرام غیر ستاره ای (اردو سه روزه نجومی به یزد)
15. //            2اسفند          به استقبال نوروز
ضمناً شب رصدی ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در استان مرکزی و در واحد قم در هفته جهانی نجوم به اجرا در خواهد آمد.
لازم به ذکر است مکان برنامه ها با قرار گرفتن در هر فصل از طریق نشریات و سایت به اطلاع شما عزیزان می رسد. ضمناً ثبت نام ویژه برنامه کسوف طولانی ترین قرن 21  از هم اکنون آغاز و با نزدیک شدن به برنامه هزینه های متناسب با برنامه اعلام خواهد شد. برای ارایه سرویس هر چه بهتر محدودیت پذیرش برای این سفر خارجی خواهیم داشت.

همایش های فصلی :امسال در دو بخش همایشهای پایان هر فصل ( مطابق با سالیان گذشته ) و کارگاههای نجومی بین المللی با توجه به حضور در سال جهانی نجوم ویژه علاقمندان خاص به اجرا در خواهد آمد. همواره رویکرد انجمن بهره گیری از اساتید عصر حاضر و اندیشمندان خارجی برای ارتقا سطح علمی دانش پژوهان مرتبط با این مرکز می باشد که خود بیانگر شیوه برنامه ریزی دقیق علمی و استفاده از متفکران صاحب نظر در هر بخش است:
1- همایش ویژه روز جهانی نجوم - شنبه 12  اردیبهشت 13882- کارگاه بین المللی نجوم1 – تیر ماه 88
3- همایش گرامیداشت اول امرداد سالروز تاسیس انجمن*
4- کارگاه بین المللی نجوم 2- مهرماه 88
5-  همایش بین المللی نجوم3-  ویژه پایان سال جهانی نجوم آذر ماه 88
6- همایش بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی
*همایش گرامیداشت سالروز تاسیس انجمن با توجه به طولانی ترین کسوف قرن 21 استثناً در روز اول امرداد برگزار نگردیده و با تاخیر اجرا خواهد شد.

برنامه های ترویجی و شامگاههای رصدی:انجمن در کنار برنامه های همکاری با مراکز نجومی کشور و دانشگاهها و مجتمع های آموزشی برنامه هایی را نیز در فعالیتهای خاص به اجرا در می آورد. در هر شامگاه رصدی با صحبت در مورد جذابیتهای نجوم ، پخش اسلایدهای از زیبایی های آسمان و رصد دهانه های  ماه ، حلقه های کیوان و قمر های برجیس فرصت خوبی برای ورود علاقمندان  به  عرصه  اختر شناسی آماتوری  ایجاد  می گردد.
1- ویژه برنامه های هفته جهانی نجوم از 7 الی 13 اردیبهشت 1388
2- ویژه برنامه های سال جهانی نجوم- در طول سال

این برنامه ها در مراکز و مناطق مختلف پس از هماهنگی لازم اعلام و اجرا می گردد. ایده انجمن در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.
در همکاری با ارگانهای کشورمان، دانشگاهها و مدارس برنامه از طریق نشریات و سایت اعلام می گردد.
- کلاسهای آموزشی نجوم آماتوری انجمن در طی فصول  مختلف  بویژه  در  فصل تابستان با قدرت تمام همچون سالیان قبل برگزار می گردد. کلاس ویژه المپیاد و اجرای دیگر دوره های پیشرفته از برنامه های این مرکز فعال و گسترده در سال جدید است.
- همکاری با خبرگزاریها و رسانه های دیداری و شنیداری و حضور در ویژه برنامه های رسانه ملی بصورت مستمر انجام خواهد شد. ثبت نام به موقع اعضا در برنامه ها بر دقت و کیفیت اجرایی، تاثیر مطلوب داشته و از این بابت صمیمانه سپاسگزاریم.
- مسلماً عرضه ابزارهای نجومی با کیفیت بالا وقیمت مناسب در سال 1388 ادامه خواهد داشت و اعضا در کلیه برنامه های رصدی، همایشها و خرید تجهیزات از تخفیف ویژه برخوردار هستند که خوب است همگان بویژه اعضا از این امکان که مرکزی تخصصی با ارایه مشاوره کامل وباتوصیه تجهیزات استانداردکمال بهره را ببرندوحتی پس ازخرید در رصدها وبرنامه کنارشما دوستان خواهیم بود.

روابط عمومی انجمن


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون