***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
راهنمای زندگی و خودکفایی در سکونتگاه دوم بشر

راهنمای زندگی و خودکفایی در سکونتگاه دوم بشر
شنبه 13 مهر 1392 - 09:51 | شاخه : | منبع : ایسنا | 10550 بازدید | 0 دیدگاه
راهنمای زندگی و خودکفایی در سکونتگاه دوم بشر

مریخ در حال حاضر تنها مکان قابل سکونت در منظومه شمسی محسوب می‌شود که از قابلیت تبدیل شدن به سکونتگاه دوم بشر برخوردار است.

سفر به مریخ در آینده نزدیک امکانپذیر شده و داوطلبان می‌توانند با خرید یک بلیت نیم میلیون دلاری، راهی سکونتگاه دوم بشر شوند!

موشک های قابل استفاده مجدد

«الون ماسک» بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس ایکس از جمله طرفداران پروژه سفر به مریخ محسوب شده و معتقد است که باوجود دشواری‌های فراوان اجرای این پروژه، نخستین گروه از انسان‌ها حدود 12 تا 15 سال آینده راهی سیاره سرخ خواهند شد.

«ماسک» کلید حل مشکل هزینه بالای سفر به مریخ را توسعه موشک های قابل استفاده مجدد عنوان می کند.

موشک های طراحی شده توسط شرکت اسپیس ایکس قادر به انتقال کاوشگر، مریخ نورد، تجهیزات و فضانوردان به سیاره سرخ برای احداث یک پایگاه اولیه عملیاتی هستند.

منابع مریخی

ساکنان سکونتگاه دوم بشر برای حضور پایدار در مریخ باید نحوه زندگی خارج از زمین را بیاموزند؛ سیاره سرخ سرد و خشک است، اما دارای منابع سرشاری است که می تواند توسط فضانوردان پیشگام، استخراج شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

بطور مثال فضانوردان می توانند از جو نازک دی اکسید کربن مریخ برای تولید اکسیژن و سوخت مورد نیاز برای سفر بی‌بازگشت به زمین استفاده کنند.

نشانه هایی از وجود آب در خاک مریخ بدست آمده است که با توسعه فناوری های استخراج می تواند برای ساکنان مستعمرات انسانی مورد استفاده قرار بگیرد.

این آب به همراه دی اکسید کربن فراون در جو شرایط مناسبی برای پرورش محصولات کشاورزی و سایر گیاهان برای تولید محصولات مختلف از جمله لباس را فراهم می‌کند.

نور خورشید در خط استوای مریخ معادل نور خورشید در نروژ است؛ همچنین نیتروژن و تمام عناصر مورد نیاز برای کود در این سیاره وجود دارد.

اکسید آهن و اکسید سیلیکون در خاک سیاره سرخ، پیشگامان مستعمره مریخی را قادر به تولید آهن، فولاد و شیشه و وجود آب و دی اکسید کربن تولید پلاستیک را امکانپذیر می‌کند.

تأمین انرژی

پنل‌های خورشیدی و ژنراتورهای ترموالکتریک رادیوایزوتوپ (RTGs) که گرمای واپاشی رادیواکتیو را به الکتریسیته تبدیل می کنند، برای تأمین انرژی مریخ نوردهای رباتیک ناسا مورد استفاده قرار می گیرند، اما ساکنان آینده مریخ به استراتژی های جدید برای تولید انرژی نیاز دارند.

سلول‌های سوخت کارآمدتر و باتری‌های بهتر، قدرت ذخیره‌سازی انرژی را افزایش می‌دهند؛ اما برای اقامت طولانی مدت در سیاره سرخ به منابع قوی تر تولید و ذخیره‌سازی انرژی نیاز است که احتمالا در زیر سطح سیاره وجود دارند.

آتشفشان‌های مریخ در میلیون‌ها سال قبل فعال بوده‌اند و شواهدی از آب زیر سطحی در این سیاره منجمد بدست آمده است که تنها در حضور حرارت داخلی قابل دسترس خواهد بود.

انرژی زمین گرمایی پس از احتراق، هسته‌ای و برق آبی، چهارمین منبع انرژی بر روی زمین محسوب می‌شود؛ با مکان یابی و دسترسی به حرارت زمین گرمایی در مریخ می توان به یک منبع انرژی پایدار دست پیدا کرد.

خودکفایی ساکنان مریخ

پروژه‌های نخست ساخت مستعمرات انسانی بر سطح سیاره سرخ با حمایت دولت و سرمایه‌گذاران خارجی انجام می‌شود، اما ساکنان آینده مریخ باید به مرور قادر به تأمین هزینه های خود باشند.

استخراج منابع طلا و سایر فلزات گرانبها و ارسال آنها به زمین در کنار مالکیت معنوی مریخ، از روش های کسب درآمد ساکنان آینده سیاره سرخ محسوب می شود.

استقلال مریخ، اعلان جنگ به زمین!

طرح‌های مختلفی برای ساخت مستعمرات انسانی بر سطح سیاره سرخ مطرح شده است، اما این سوال مهم مطرح می شود که آیا ساکنان این سیاره از قوانین کشورهای خود تبعیت می کنند یا مریخ بطور رسمی اعلام استقلال خواهد کرد؟

اعلام استقلال مریخ قطعا با مخالفت شدید حاکمان زمین مواجه شده و به معنای آغاز جنگ فضایی خواهد بود؛ حملات گسترده‌ای از طرف زمین با هدف بهره برداری از منابع سیاره سرخ صورت می‌گیرد.

در نهایت ساکنان زمین به برقراری یک حکومت دموکراتیک منتخب در مریخ رضایت می‌دهند که این اقدام به مراتب آسان تر و کم هزینه تر از کنترل یک سیاره از راه دور خواهد بود.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون