***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
ماهواره تدبیر دارای تجهیزات ناوبری قویتر است

ماهواره تدبیر دارای تجهیزات ناوبری قویتر است
دوشنبه 8 مهر 1392 - 14:11 | شاخه : | منبع : ایرنا | 10109 بازدید | 0 دیدگاه
ماهواره تدبیر دارای تجهیزات ناوبری قویتر است
ماهواره تدبير داراي تجهيزات ناوبري قويتر است
قایم مقام سازمان فضایی ایران گفت : ماهواره تدبیر که تا پایان امسال پرتاب می شود ، دارای تجهیزات ناوبری قویتر و تصویربرداری با کیفیت بهتر است.
دکترحمید فاضلی افزود : ماهواره تدبیر دارای ساختاری مشابه با ماهواره های نوید و رصد است اما تجهیزات ناوبری و تصویربرداری به آن اضافه شده است که نشان دهنده توان بالای این ماهواره است .
وی اظهار داشت : ماهواره تدبیر قرار است با پرتابگر سفیر یک B پرتاب شود.این ماهواره توسط محققان پژوهشکده و پژوهشگاه های زیر نظر سازمان فضایی طراحی و تولید شده است.
قایم مقام سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: هماهنگی هایی لازم برای پرتاب این ماهواره با سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است و تا پایان امسال این ماهواره که طول عمر مداری آن کمتر از سه ماه است ، به طور حتم پرتاب می شود .
فاضلی در مورد پرتاب دیگر ماهواره های ایرانی گفت: تا پایان امسال علاوه بر پرتاب ماهواره تحقیقاتی تدبیر، ماهواره دانشگاهی شریف و ناهید را نیز در برنامه پرتاب قرار دارند که در این زمینه مذاکراتی با دانشگاه ها برای اتمام مطالعات کاربردی و عملیاتی این ماهواره ها انجام شده است.
ماهواره نوید علم و صنعت ۵۰ کیلوگرم وزن داشت و برای قرارگرفتن ( تزریق ) در ارتفاع ۳۷۰ کیلومتری از زمین طراحی شده بود.
این ماهواره که در بهمن ماه ۹۰ پرتاب شد دارای طول عمر مداری دو ماه بود و در هر شبانه‌روز ۶ بار از فراز جمهوری اسلامی ایران عبور کرد و در دید ایستگاه‌های زمینی قرار گرفت.
همچنین ماهواره رصد در ۲۵ خرداد ماه ۹۰ پرتاب شد و در ۱۵ تیرماه همان سال به جو زمین بازگشت.
ماهواره رصد ۳ / ۱۵ کیلوگرم وزن داشت و برای قرار گرفتن (تزریق) در مداری با ارتفاع ۲۶۰ کیلومتر طراحی شده بود . این ماهواره هر شبانه روز ۱۵ بار به دور زمین چرخید.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون