***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 | 13 شوال 1445 | 23 آوریل 2024
»
»
»
آغاز تمرین زیرزمینی فضانوردان

آغاز تمرین زیرزمینی فضانوردان
يكشنبه 24 شهریور 1392 - 10:46 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 4529 بازدید | 0 دیدگاه
آغاز تمرین زیرزمینی فضانوردان
آغاز تمرین زیرزمینی فضانوردان

سازمان فضایی اروپا می گوید با اعزام گروه جدیدی از فضانوردان به اعماق زمین، آموزش آنها را برای ماموریت در ایستگاه بین المللی فضایی، آغاز کرده است.

"اسا" که مقر آن در پاریس پایتخت فرانسه است، طی بیانیه ای اعلام کرد: 6 فضانورد از سراسر جهان قرار است به غارهایی در جزیره ایتالیایی ساردینیا فرستاده شوند و با تمرین کار گروهی بر دشواری های زندگی و کار در یک محیط جدید غلبه کرده و یک برنامه علمی کامل را با تجهیزات محدود به انجام برسانند.

اسا طی دو سال اخیر گروه های دیگری را نیز به همین شیوه آموزش داده موفقیت های به دست آمده از آنها این سازمان را مشتاق به ادامه تمرین های زیر زمینی کرده است.

در این تمرین، فضانوردانی از آمریکا، کانادا، روسیه، ژاپن و اروپا در ماموریت آمادگی زیرزمینی پنج روزه شرکت خواهند کرد تا مناطق تاریک شناسایی نشده را کاوش، دیواره های غار را بررسی  و در سه بعد حرکت کنند.

آنها سپس با ورود به غارهایی که اردوی پایه در آنها برقرار می شود، شش روز را به جستجو و انجام کاوش هایی در تاریکی مطلق سپری خواهند کرد و در این مدت فقط از لامپهای نصب شده روی کلاه های ایمنی خود نور خواهند گرفت.

زندگی و کار جداگانه و تنها، عواملی هستند که ماموریت های فضایی ایجاد می شوند و فضانوردان در اعماق زمین کارگروهی را به عنوان کلید موفقیت ماموریت ها می آموزند.

هدف از این ماموریت بهبود مهارت های رهبری، کارگروهی، تصمیم گیری و حل مشکل در یک محیط چند فرهنگی است.

این مهارت ها در محیط زیر زمین ضروری اند چرا که فضانوردان در صورت اضطرار در فضا می توانند سریع تر از غارنوردان به سطح زمین بازگردند.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون