***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 8 شوال 1445 | 18 آوریل 2024
»
»
»
مزرعه سبزی درایستگاه بین المللی فضایی

مزرعه سبزی درایستگاه بین المللی فضایی
شنبه 23 شهریور 1392 - 15:33 | شاخه : | منبع : ایرنا | 2873 بازدید | 0 دیدگاه
مزرعه سبزی درایستگاه بین المللی فضایی

ناسا قصد دارد تا دسامبر امسال برای اولین بار در فضا، غذای مورد نیاز کارکنان خود را تامین کند. 
ناسا امیدوار است که مزرعه فضایی این سازمان منبع غذا برای فضانوردان در ماموریت های خود به اعماق فضا باشد. این کار همچنین باعث کاهش هزینه ها نیز خواهد شد. 
همچنین ایجاد این مزرعه می تواند برای فضانوردان به عنوان باغبان درمانی باشد و موجب کاهش تنش، افسردگی و بهبود وضعیت سلامت عمومی شود. 
در این مزرعه ۶ گیاه از خانواده کاهو در زیر نور صورتی لامپ های ال.ایی.دی کاشت می شوند. این کاهو ها پس از ۲۸ روز آماده چیدن می شوند. 
ناسا اعلام کرد که با توجه به نتایج آزمایش های زیادی که در زمین بر روی گیاهان انجام شده است ، به نظر می رسد که شرایط بی وزنی بر رشد گیاهان تاثیر نمی گذارد.
اما مشکل بزرگتر میکروب های کیهانی هستند که می توانند بر رشد کاهو تاثیر گذارند.بنابراین ناسا اعلام کرده است که این گیاهان پس از چیدن و قبل از مصرف تحت آزمایش های زیادی قرار می گیرند. 
ناسا پیش از این برای اهداف دانشگاهی رشد گیاهان را در فضا آزمایش کرده است اما این اولین طرحی است که سازمان فضایی آمریکا برای رشد گیاهان به منظور تامین غذای فضانوردان دارد. 
از سوی دیگر چین نیز اعلام کرده است که در حال تدارک برای کاشت سبزی های تازه بر روی مریخ و ماه است. 
به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس این طرح، چهار نوع سبزی در سامانه زیست محیطی حمایت از زندگی چین که یک کابین ۳۰۰ متر مکعبی است کاشته می شود. این کابین به فضانوردان اجازه می دهد تا درحالی که در فضا به سر می برند، آب و غذای خود را تامین کنند. 
انتظار می رود که این سامانه در ماه و مریخ مورد استفاده قرار گیرد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون