***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
در راستای پیشنهاد نامگذاری روز ملی نجوم

در راستای پیشنهاد نامگذاری روز ملی نجوم
دوشنبه 11 شهریور 1392 - 13:17 | شاخه : | منبع : ایسنا | 17543 بازدید | 0 دیدگاه
در راستای پیشنهاد نامگذاری روز ملی نجوم

انجمن نجوم آماتوری ایران، 13 شهریورماه همزمان با روز بزرگداشت «ابوریحان بیرونی» با برگزاری مراسمی ویژه در برج آزادی تهران، ضمن معرفی و تجلیل از مقام علمی این دانشمند برجسته ایرانی از برترین های نجومی کشور در حوزه های مختلف تقدیر می‌کند.

مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار داشت: این انجمن، سال گذشته پیشنهاد نامگذاری روزی به عنوان روز ملی نجوم در کشور را مطرح کرد و در این راستا درصدد است با پشتیبانی و همکاری جامعه علمی کشور نسبت به اجرای آزمایشی برنامه هایی با این مضمون اقدام کند؛ لذا مناسبت 13 شهریور سالروز بزرگداشت ابوریحان بیرونی را بهانه قرار داده تا با توجه ویژه به بزرگان تاریخ علم این سرزمین عالم پرور در فصل تابستان و با وجود آسمان به مراتب مناسب نسبت به بقیه فصول، جهت اجرای برنامه های رصدی و کارگاهی در فضای باز اقدام و جامعه نجومی را در این گام مشترک برای اجرای همایش‌ها، برگزاری برنامه های رصد عمومی در پارک‌ها، فرهنگسراها و اساساً فراهم کردن زمینه های ترویج این دانش کهن و جذاب ترغیب و پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز برنامه هایی را بدین منظور با حضور اساتید و منجم آماتور و عموم علاقمندان در روز چهارشنبه 13 شهریور ماه جاری در سالن اصلی مجموعه فرهنگی تاریخی برج آزادی تهران با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مجموعه فرهنگی تا ریخی آزادی به اجرا درخواهد آورد. این برنامه از ساعت 17 روز چهارشنبه در سالن اجتماعات اصلی برج آزادی تهران برگزار می شود. در این مراسم، برنامه های نکوداشت استاد پیشکسوت معاصر در حوزه فعالیت‌های نجوم آماتوری کشور، معرفی آماتور ستاره شناسی نمونه سال 92، معرفی گروه نجومی فعال کشور و همچنین انتخاب و معرفی یک کتاب تاثیر گذار در ارتقای دانش کاربری علاقمندان همراه با معرفی انتشارات برتر در زمینه کتب علمی نجومی که از پیشنهادهای این مجموعه کشوری است انجام می‌شود.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون