*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
آماتور نمونه نجوم سال ۹۲ معرفی می شود

آماتور نمونه نجوم سال ۹۲ معرفی می شود
شنبه 9 شهریور 1392 - 14:49 | شاخه : | منبع : ایرنا | 9608 بازدید | 0 دیدگاه
آماتور نمونه نجوم سال ۹۲ معرفی می شود

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت :همزمان با سالروز بزرگداشت ابوریحان بیرونی آماتور نمونه نجوم در سال ۹۲ به همراه یکی از چهره های پیشکسوت در عرصه نجوم کشور معرفی می شود.
مهندس مسعود عتیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: همزمان با سالروز بزرگداشت ابوریحان بیرونی همچنین همایش علمی به عنوان تلاش نمادین برای برگزاری روز ملی نجوم توسط انجمن آماتوری ایران در سالن اصلی مجموعه فرهنگی تاریخی برج آزادی برگزار می شود . 
مدیر انجمن نجوم آماتوری خاطرنشان کرد : پیشنهاد برگزاری روز ملی نجوم سال گذشته توسط این انجمن ارایه شد ولی اجرایی شدن این پیشنهاد باید توسط مراکز مختلف از جمله شورای نامگذاری مناسبت ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراکز تصویب شود.اقدام امسال صرفا تلاشی نمادین برای نشان دادن ظرفیتهای نجوم کشورمان برای برگزاری یک مناسبت علمی است 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اتحادیه بین المللی نجوم، نزدیکترین شنبه به تربیع اول ماه در فاصله زمانی میان ۱۵ آوریل و ۱۵ می (۲۶ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت) را به عنوان روز جهانی نجوم اعلام کرده است. 
عتیقی افزود: همایش امسال با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، بنیاد رودکی و مجموعه فرهنگی تاریخی برج آزادی تهران برگزار می شود. 
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اظهار داشت: در این همایش ضمن معرفی بیرونی به عنوان اختر شناس نام آور کشور، از یکی از چهره های پیشکسوت فعالیت های نجوم آماتوری کشور با بیش از ۵۰ سال تلاش در این زمینه تقدیرو گروه نمونه نجوم در سال جاری معرفی می شود . 
وی انتخاب کتاب برتر سال در این حوزه که در فعالیت منجمان ایرانی تاثیر مثبت داشته است به همراه معرفی انتشارات ی برگزیده آثار نجومی و رونمایی از طرح جدید وب گاه انجمن را از دیگر برنامه های سالروز بزرگداشت ابوریحان بیرونی اعلام کرد. 
وی یادآور شد: مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ( ۱۳ شهریورماه) در سالن اصلی برج آزادی آغاز می شود. پس از معرفی و تقدیر از منجمان و پیشکسوتان ،همه شرکت کنندگان از کنار برج آزادی، آسمان را رصد می کنند .



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون